Alla inlägg den 30 april 2007

Av Jesper Melin - 30 april 2007 19:04

Då var dagen här, valborg, ikväll ska vi festa och ha kul. Fast innan man kan börja så är det lite saker man måste göra.


  • Fixa grillen
  • Fixa med mat
  • Plocka iordning
  • Fixa musik
  • .........

En massa saker, det tar sin tid, mer än vad man tror, men jag han med allt som skulle göras.Calle, Emma och John hade kommit förbi på förmiddagen och lämnat en bil, för dom skulle åka till Uppsala och festa loss.

Själv så hade jag bara 1 tid att passa, det var tiden då jag skulle plocka upp Micha i Runhällen. Jäkligt skoj att hon skulle komma över, normalt brukar ju alla åker till Uppsala och festa loss, men hon hade valt att åka ut hit istället, så det var jag bara glad för. Hon var nog runt 5 när jag plockade upp henne, sen så åkte vi raka vägen hem till mig. Hon har varit hemma hos mig förut, så nu visste hon det såg ut iallfall när vi kom fram. Hemma hos mig sen så hjälptes vi åt med att fixa med lite saker till hamburgarna, hade fixat det till henne för det skulle jag också ha. Sen satt vi och snackade en stund innan hon gick och gjorde sig iordning, skulle byta tröja och sminka sig lite. När hon sen hade sminkat klart sig så frågade hon mig om jag tyckte det var nått som fanns i hennes ansikte, men jag kollade och kunde inte se nått konstigt, så jag svarade bara med att det såg okej ut. Smart av mig? Nej! Kom sen på att det så klart var sminket hon menade, så efter en stund så sa jag det till henne att hon såg jätte fin ut i ansiktet och att jag bara var trög fattad :)

Gustav var den första som kom förbi, när det sen var ungefär 30 minuter kvar innan Micke skulle komma så tände vi på grillen, så det skulle vara ganska klar tills dom kom. 7 så kommer dom med bilen, en bil fylld med människor, det var Micke, Emma, Calle, Emma, John och Erik som kom, Hannah skulle komma förbi senare. Nu blev det en väldans fart, alla skulle hälsa på alla och speciellt Micha, nu hade hon fått hälsat alla mina närmaste polare. Så fram med drickat och maten, grillen var ganska bra när dom kom, skulle bara haft på lite mer grillkol, trodde det skulle räcka, men den blev lite för svag, men man lär sig av att testa.
Så när alla hade grillat klart sina grejer gick vi in och satte och, jag välkommnade alla genom att ha "Ballrom Blitz" i bakgrunden och diggade i takt med musiken. Nu kunde festnadet börja! Först blev det massa mat och grejer, jag hade ordnat lite mer efterätt, men alla var så mätta så det fick bli senare. Musiken strömmade ut ur högtalarna och alla hade det trevligt. För att sen lite enkelt höja promille nivån i våra kroppar åkte kortleken fra m och vi började hitta på massa knasiga lekar. Det var kul, blev en del hångel mellan alla om man säger så ;) Svårt att dra ihop festen på några rader, men vi hade alla jätte roligt och trevligt! Alla hade fått stannat mycket längre, men Mickes Emma började bli ganska trött på kvällen så dom blev tvugna att åka hem, Micha ringde till sina päron, sen dröjde det en dryg timme innan dom kom och plockade upp henne, John fick då skjuts med henne för dom skulle åt samma håll som John bor åt. Så dom enda som blev kvar var Calle och Emma, dom hade gått och lagt sig ganska tidigt, så när Michan och John hade dragit, gick jag in direkt för att sova, var ganska trött på slutet efter en lång dag av förberedelser och festade.

Ovido - Quiz & Flashcards