Alla inlägg den 14 april 2007

Av Jesper Melin - 14 april 2007 16:07

Idag skulle vi ha fest på jobbet med alla guider men också dom nya guiderna, bra för då kan man lära känna dom lite mer innan man börjar jobba med dem.
Men innan festandet började så skulle jag jobba en hel dag. Hade med mig en massa mat, 3 portioner, 2 för idag och sen 1 för imorgon då jag skulle jobba igen. Vi som jobbade idag var jag, Barbara och Doro, men det var inte bara vi som var där, Jocke och Anders var i krokarna och Nisse och Nicklas kunde man också se, dom höll på lite med guideutbildningen. Det blev en ganska lugn dag, det var så fint väder så ibland så stod man mest och sålde glass. Ja lugnt och lugnt var det väll inte om man kollar på hur många den endå var som kom, har för mig att det kom hela 68 personer, då hade jag också gått ner med den största gruppen, 19 personer och en barnvagn hade jag med mig då, jätte rolig grupp var det också, så det var ju bara fint det :)
När klockan började närma sig 5 så ville man bara ut och börja partaja, men de gick inte, för kassorna skulle ju räknas, så jag och Barbara höll på med det, det gick inte så jätte bra för först så fattades det en massa pengar, och då blir det bara att räkna om allt. Kom fram till att det var några presentkort som jävlades, så då stämde det helt plötsligt. Då gjorde jag mig klar för festen, bytte byxor, på med ny t-shirt och sist men inte minst, peruken. När allt var på, så tog jag med min kylväska och började gå upp mot lillgruvan, några av dom andra guiderna hade gått upp dit och satt sig i solen för att börja förfesta lite, så jag gick dit och gjorde dom sällskap. Körde en lek där man skulle gissa lite saker om den som satt brevid, ganska roligt lek, synd bara att när Rebecka skulle fråga ut mig så gjorde en av dom nya guiderna illa sig i handen, lyckades att skära sig på en glasbit, så vi kom av oss lite, men hon visste endå så mycket om min bakgrund, iallfall dom frågorna man skulle ställa. Fick sen efter en stund ett sms som sa att vi började bli lite sena till gruvstugan, så vi fick packa ihop grejerna sen så började vi alla gå upp mot direktörsbostaden för att börja med festen. Har inte varit där och festat sen jag tog stundenten, så man fick en massa minnen när man stod där med kameran. Fick bål och grejer, smakade vin, men man drack endå. Efter att man hade fått gått runt och minglat lite så fick vi gå in och sätta oss i stora salen, vi skulle nämnligen ha tävling, "Så ska det låta, 80-talet". Lagen hade blivit indelade beroende på hur gamla vi var, just för att alla skulle iallfall ha ganska lika stor chans att kunna vinna. Vårat lag döpte vi sen till "Chikkaburra", våra motståndare hette då "80 rockar i min garderob!", sen så kunde tävlingen börja! Jag tog faktiskt en av låtarna, det var Bon Jovi med "Living on a prayer", när jag såg "Gina" och "Works" så var det ingen tvekan om vad det var för låt. Sen så rullade det på, vi låg ganska lika i poängställningen tills sista frågan då vi förlorade, men vad gjorde det, man hade ju roligt endå :) När själva tävlingen var över, så blev det fritt festande, man tog då fram lite vodka och blandade ihop några groggar, smakade gott och man blev lagom tankad av det. Blev väldigt mycket dansande, sen massa rockande med gitarren som jag hade med mig. Ibland så stod man ute och pratade för att sen sitta inne och prata, eller bara springa runt och dansa. Totalt sett så blev det en jätte trevlig kväll, man pratade massor och det är bara skoj, alla är så trevliga att vara med. När klockan sen började närma sig 12 kännde jag att jag började bli väldigt trött, man hade då hållt igång ganska länge och skulle också upp imorgon för att jobba vidare. Ringde då till Brorsan som fick komma och hämta mig, skulle sen sova hos honom, lite enklare än att åka hem. Så när Johan sen kom så sa jag hejdå till alla och tackade för en trevlig kväll. När jag sen kom hem till Johan borstade jag tänderna med en borste som jag fick av honom, sen gick jag och somnade på direkten, medans Maria och Johan kollade på tv.

Ovido - Quiz & Flashcards