Alla inlägg den 12 april 2007

Av Jesper Melin - 12 april 2007 15:45

Idag var jag ledig, hade också bara 1 grej som jag tänkte göra idag, det var att träffa Mickan :)
Det var länge sen jag träffade henne, måste ha varit i höstas så det skulle bli riktigt kul att träffa henna. Gick upp ganska tidigt, mest för att hinna plocka undan lite på rummet och sen hinna med att ta en dusch innan jag åkte iväg för att plocka upp henne.
När jag först inte hörde av henne, så fattade jag att hon hade missat första bussen, det stämde också, hon hade varit uppe sent med en polare, men det gjorde inte så jätte mycket, synd bara att det försvan 2 timmar, 2 timmar som vi kunde ha varit med varandra på. Kunde inte göra så mycket åt det, så det blev att spela lite guitar hero för att få tiden att gå.

Till slut så kunde jag åka iväg, skulle hämta henne ungefär klockan 1 i Heby, så jag åkte väll iväg halv 1 drygt. När jag nästan är framme får jag ett Sms av henne, hon har kommit fram och undrar om hon ska gå mot kyrkan, lite enklare att hitta dit. Var bara några minuter ifrån Heby då, så hon kunde gärna få gå dit. Svänger in på parkeringen när jag kommer till kyrkan, väntar en liten stund, spanandes ut mot vägen, tillslut så ser jag henne, hon kommer där med sitt snygga blonda hår och en svart jacka. Vinkar med handen när hon tittat åt mitt håll så hon vet att det är jag som står med bilen. Vi hade planerat att göra pizza hemma hos mig, men eftersom det fanns lite tacos kvar, så frågade jag om det gick bra att vi åt det istället, det var inga problem, så vi åkte hem till mig direkt istället för att gå och handla lite. I bilen så pratar vi om det mesta, lite om bilar och att a körtkort, det är så roligt att prata med henne, man kan vara så naturlig på nått vis. När jag kör förbi Runhällen så säger hon att hon åkte igenom Runhällen när hon åkte bussen, hade jag vetat det innan hade man sparat lite tid, men då visste jag det tills nästa gång.
Tillslut så kommer vi hem till mig, parkerar bilen och vi går in i huset. Först så visar jag runt lite snabbt för att sen gå upp på rummet. Vi var båda hungriga så vi bestämde oss för att börja med maten direkt. Ner till köket går vi och börjar plocka fram sakerna som vi ska ha. Inser hur tråkig man är när man inte äter grönsaker, så jag fick överlåta henne till att göra det, men det var inga problem, hon var grym på att skära tomater :) Jag kunde istället värma på lite pitabröd och trixa med köttfärsen, skulle mest värma på men endå. Efter en stunds fixande så har vi fått iordning lite mat, så vi sätter oss ner och börjar äta. Riktigt trevligt var det, härligt att kunna sitta över en bit mat och bara prata och vara sociala. Pratade lite om gruvan, lovade också att jag skulle ta med henne ner på en gratis tur någongång, får se om det blir av, skulle vara skit skoj. Efter maten så gick vi upp på mitt rum igen, hon frågade om jag kunde lära henne nått med gitarren, såklart svarar jag. Försöker att lära henne några enkla ackord, det gick ganska bra, tog då bara dom enklaste, hon hade inte spelat nått annars innan. När vi spelar så kommer också Pappa hem, så han kommer in på rummet och hälsar, kommenterar också att det doftar gott på rummet :) Sen kom också Mamma hem, så nu hade alla, iallfall päronen hälsat på henne. Tiden började rinna iväg ganska fort, hade räknat på att hon skulle hinna vara hemma hos mig 5 timmar, så det skulle bli en ganska kort besök. Efter gitarrspelandet så testade vi lite guitar hero också, men bara en låt typ. Vi tog sen lite fika och pratade ännu mera. Eftersom bussen också gick igenom Runhällen så tänkte jag att vi skulle kunna när bussen passerade, då skulle hon kunna stanna en stund till. Så vi sätter oss sen på rummet efter fikat och börjar kolla på busstiderna. Tog hon bussen från Runhällen kunde vi åka 50 minuter senare, så det var bara bra med lite extra tid. Det sista vi gjorde innan jag åkte iväg med henne var att vi tog en massa bilder med digitalkameran, det var hon som ville det, så det tyckte var bara var kul :) Mamma frågade sen om inte vi skulle ta och åka iväg, så hon packade sin väska och vi åkte mot Runhällen. Vi var lite tidiga när vi kom dit, så vi satt i bilen en stund och pratade för att sen gå ur bilen och vänta istället. Tillslut så kom bussen, gav henne en kram och sa hejdå. Fick sen åka hem själv i bilen, hade varit roligare om hon hade kunnat stanna lite längre, men var ska man göra, hon måste ju åke med bussen så man blir ju tvungen att anpassa sig efter dom.
Resten av kvällen så gjorde jag inte nått speciellt, kollade på CSI på 5:an, skulle upp och programmera tidigt imorgon så jag försökte att inte stanna uppe för länge.

Ovido - Quiz & Flashcards