Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Hos Micke

Av Jesper Melin - 18 april 2007 17:26

Först idag så hade vi en föreläsning på programmeringen, det var samma kille som i måndags så man kunde förstå att det skulle bli en ganska kort. Den började klockan 10 och sen var vi klara vid 11. Det var skönt, för det var faktiskt ganska okej väder ute just då. Så vi var några som gick ut och satte oss, sen så blev jag sittandes där. Man började fundera lite på vad man skulla ta till lunch, v och t tycker ingenting så då sa jag att det fick bli 65:an. Ringde och kollade med Danne om han var på väg till skolan, det var han så då satt vi kvar och väntade på att han skulle komma. Tillslut så kom han och vi kunde gå och äta. När vi hade ätit klart så gick jag först en sväng till bilen för att hämta labbkortet, hade lämnat kvar den eftersom det inte var förens nu jag skulle använda det.
Hade tänkt att jag skulle börja leka med tid i programmet, men det bara strulade, ville inte alls funka som jag ville. Lennart som är min lärare visste inte helle vad det var för fel. Så det blev till att installera om allt från början och testa igen, men det hjälpte inte. Efter några timmar så lyckades vi väll hitta på felet, det var en liten skit grej man skulle ändra på för att få det att fungera. Så jag satt till 5 ungefär för att sen testa lite med tiden som jag hade tänkt att göra hela eftermiddagen. Micke ringer mig och jag får ringa upp honom, ringer gratis till alla som har Telia så då blir det jag som ringer till honom, han var då på väg hem så när jag satte mig i bilen så ringde jag upp honom, så kunde vi sitta och snacka medans vi körde. När jag kom hem så var jag ensam hemma, visste att jag skulle vara det för dom andra var och hälsade på pappa på sjukhuset. Innan jag hade kommit hem så hade jag frågat Micke om jag kunde äta hos dom, men det skulle bli lite så lite mat så då tackade jag nej och fixade lite hemma istället. Det fick bli 3 st stora korvar som jag stekte på i stekpannan. Blev men ganska snabb middag, ville komma över till Micke, var länge sen jag träffade honom. Så innan jag åker så tar jag mig en glass och åker sen hem till Micke. Fick då sätta mig i hans bil direkt, vi skulle upp till Hasse som brukar laga Mickes Golf, det var lite krångel med den så han skulle få kolla på den.
När vi åker i bilen så sjunger vi bägge till "Pick of Destiny", Jack Black som sjunger, roliga låtar och det är ganska enkla texter att komma ihåg, så vi hade det så roligt så :)
Hasse lyckades att hitta felet ganska snabbt, det var någon slang som inte satt som den skulle, så han fixade med den, sen så lät motorn fint igen. Så när vi åkte hem så lät den mycket bättre. Micke är på väg att köpa ny bil så hemma hos honom kollade vi på beg. bilar, hittade några som verkade okej, men det finns så mycket att välja på så det är svårt iallfall. Micke surfade och jag satt i stolen och bara satt, skön stol var det. Innan jag sen åkte hem så tog vi oss en varsin macka och snackade lite mer skit.
När jag kom hem så blev det inte mycket gjort, är ledig imorgon så då kan man vara uppe sent, hon blev nog 12 skulle jag gissa på innan jag somnade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards