Alla inlägg under augusti 2006

Av Jesper Melin - 11 augusti 2006 23:08

Har bara tagit det lugnt idag, har varit ledig 2 dagar i rad nu och ska jobba hela helgen, men sen blir det bara någon helg i månaden jag kommer att jobba eftersom gruvan går in på lågsäsong då det bara är öppet på helgarna. Började dagen med att spela lite, skriva lite, surfa lite för att sen åka hem till Mormor och äta mat. Dom andra hade åkt till Eskilstuna men jag valde att stanna hemma, har inte haft så många lediga dagar. Det var kul att träffa Mormor, vi satt och pratade och åt handburgare. Efter att vi hade ätit vart vi så trötta att vi bara satte oss ner framför tv:en en stund och små pratade samtidigt som vi kollade på "Smalville" på 6:an. När vi hade blivit lite piggare så gick vi ut och började kratta mass äpplen som låg på marken, krattade ihop dom till små högar för att Pappa lättare skulle kunna klippa där sen. När vi håller på så ringer telefonen, det är Jocke från jobbet som frågar om jag kan jobba på söndag med, eftersom jag ska jobba imorgon (lördag) så tänkte jag att jag likagärna kunde jobba på söndag också, så jag tackade ja. När jag kom hem igen, så blev det lite musikskapande med guran, när dom andra kom hem så hjälpte jag till att ta ut det som hade handlats, lite mat osv. Nu på kvällen vet jag inte vad jag har gjort igentligen, tiden har bara sakna rört på sig, lite EM blev det, men inte mycket. Satt och chattade lite med Animate folket på Irc, blev lite om det ena och det andra. Aja, nu ska jag hoppa ner i sängen och sova lite, ska ju endå upp och jobba imorgon.

Av Jesper Melin - 10 augusti 2006 20:50

Så nu har man kommit hem igen efter mitt lilla äventyr i gruvan med dom andra guiderna. Började med att ta på mig kläderna som jag hade tagit med mig, underställ, tröja och regnkläder, det är blött i gruvan. På med hjälmen och sen en pannlampa, så var det bara att sticka iväg. Vi sprang nästan ner till 55 m, skönt att det gick fort annars är man van med att det tar en stund. Vi kom fram till stegarna, sen var det bara att klättra ner. Det var mörkt, kallt, blött och smutsigt men spännande :) Kul att man fick vara med och klättra, när vi var nere på 155 m det blev alltså 100 meter stege så gick vi mot hissarna och åkte hela vägen upp till ytan. Efter så hade vi ett litet kort möte där vi pratade lite om vad som vi hade gjort och vad som kommer att hända nu. Innan jag åkte hem så fick Daniel åka med mig till Sofielund där han bor nu under sin praktik.

Av Jesper Melin - 10 augusti 2006 10:51

Ibland så gör jag lite 3D saker eller lite Photoshop, här är en barstol och jag är faktiskt med i serien LOST! :)

Av Jesper Melin - 9 augusti 2006 22:34

Nu har ju Nikon släppt nya Nikon D80, så blev det ännu svårare att bestämma sig vad det ska bli för kamera :/www.nikon.se

Av Jesper Melin - 9 augusti 2006 20:02

Så här kan man väll inte skriva :P

Av Jesper Melin - 9 augusti 2006 19:40

Ska bli skönt med 2 dagar ledigt, fast det kommer nog att kännas konstigt för jag är så van att åka in till jobbet nu efter 14 dagar isträck :) Ska förståss in och klättra stegar imorgon så in ska jag ju, men inte så mycket jobb blir det då :P

Av Jesper Melin - 9 augusti 2006 09:12

Imorgon ska jag på ett litet äventyr i gruvan, jag och några andra ska klättra på stegar i gruvan. Först ska vi gå ner till 55 meter, efter det så blir det stegar som vi kommer att klättra på, vi kommer att klättra ner till 155 m så det blir 100 meter på stegar :) Ska bli häftigt och coolt :)

Av Jesper Melin - 9 augusti 2006 09:09

Ska snart sticka till banken och sätta in min lön som jag fick förra månaden, har inte haft tid att åka dit och sätta in dom men nu ska jag ta och göra det så man får in pengarna på kontot :)

Ovido - Quiz & Flashcards