Alla inlägg den 2 augusti 2006

Av Jesper Melin - 2 augusti 2006 23:13

Idag satte jag klockan på 9:00 bara för att jag skulle komma igång idag och för att jag skulle hem till Dogge på förmiddagen.Börjar dagen med frukost framför bärbara sen startar jag xboxen och spelar en stund, spelade faktiskt lite med Johan, har knappt sett honom på några veckor nu när han är med flickvännen varje dag (typ). Runt halv 11 så tog jag pappas bil och åkte mot Dogge, dom andra skulle till Uppsala och shoppa lite, men eftersom det här var min enda lediga dag den här veckan hade jag ingen lust att sticka iväg och shoppa, ville helre ut i skogen :)Lite före 11 kom jag hem till Dogge, vi satte oss först ute och snackade lite om det ena och det andra i solen, "Vi tar varsin häst och rider iväge en stund" säger Dogge, "Absolut!" svarar jag. Innan vi kunde börja med att förbereda hästarna för ridturen så var vi tvunga att hämta dom från hagen, skönt att Dogges hund Kelpi var med, hon tvingade in hästarna i stallet utan problem. Dogge tvättade och jag borstade hästarna. Sen slängde vi på hästsadeln, en cowboy sadel med knopp :) Ut i skogen red vi, först lite lungt för att sen testa på lite galopp när vi kom ut på en stor äng. Idag så blev jag lite upplärd hur man skulle visa hästen att man var den som bestämmer, det gick faktiskt riktigt bra. När vi hade ridigt någon timme så testade vi att leka "kurragömma", så först fick jag sticka iväg och Dogge börja räkna. Hade först lite problem att få iväg hästen, Ronja ville vara kvar hos Ekvira men efter en stund så visade jag vem som bestämmde och då släppte det tillslut, första gången jag red "själv", brukar annars rida efter Dogge. Kändes coolt att vara lite själv i skogen och rida runt och kunna styra hästen dit man ville :) När vi hade lekt klart så red vi upp på ett "berg", hoppade av hästarna och satte oss på några stenar och bara njöt av att vara i skogen. PÅ vägen hem så doftade det gott av alla hallonbuskar som vi red förbi. Totalt blev det en ridtur på ca 7 km och 2-3 timmar, var jätte kul att komma ut i skogen och göra nått annat än att bara sitta hemma och dega när man är ledig från jobbet. Hemma igen så åt vi macka och drack lite thé. Några fönster behövde ny färg, så vi hjälpes åt att plocka ner dom och bära ut dom i verkstan. Dogge visade vad som skulle göras, så när han började att slipa första fönstret för att få bort all färg, så började jag med nästa. Ta bort färg som var ivägen för skruvarna och skruva loss dom, fick sen en massa tips på hur man ska fixa och trixa med fönstret så att det blir bra :) Tyvärr så var jag tvungen att åka runt 5 för att jag skulle vara i stan på möte kl halv 7, så hem åker jag, äter lite mat, hämtar datorn som ska med och sen så var det bara att åka vidare till stan. Vi hade möte om "Gruvansdagar" som kommer vara nu i helgen, så det var en del som skulle diskuteras och pratas om, det kommer nog att bli roligt det tror jag, och min uppgift blir att åka med hissen, åka ner med folk och sen plocka upp dom igen :)

Ovido - Quiz & Flashcards