Alla inlägg den 4 augusti 2006

Av Jesper Melin - 4 augusti 2006 21:14

Idag var det faktiskt en extra rolig dag, alla dagar på jobbet är roligt men idag så blev det lite mer pysslande än bara guideande. Först var jag vid lillgruvan, men eftersom folk var nere på 155 och gjorde det fint, så var det lite ont om guider. Det var knappt några barn vid lillgruvan så jag fick byta om och gå ner i gruvan, blev en 60 tur och en 155 tur. Runt 4 frågade jag Kinga och Niklas hur vi skulle göra med mitt arbete med pekskärmen och menygprogrammet. Det ska vi ha med bestämmde vi då, så då fick jag tid att förbereda den tills helgen. Niklas och jag pratade lite om vart vi skulle ställa datorn, och kom fram till att den ska stå vid hjälmarna. Iväg åkte vi för att plocka upp en massa saker som skulle vara med, bord, papper, kartor osv. Niklas och jag började prata lite om bilar och kom fram till att världen är liten. Det visade sig att min Pappa och Niklas sambos pappa har åkt rally med varandra :) När vi hade hämtat alla saker, så ställde vi in bordet och när sista gruppen hade kommit upp ur gruvan så började jag jobba vid datorn. Det var en del knappar som skulle tas bort eftersom det inte fanns något material att visa. Gick ganska fort, men eftersom jag inte hade ätit något på hela dan slängde jag i mig en Cola och en Mars, så blev jag lite mättare :) Det blev lite pyssel hit och dit och i helgen ska jag heta "Per Ek" och vara konstknekt i helgen, då det är gruvans dagar :)

Av Jesper Melin - 4 augusti 2006 09:14

Igår var det möte igen inför gruvansdagar, så det blev en sen kväll till. Slutade runt halv 9 på kvällen så det blev 10 timmars arbetsdag, men då tjänar man lite mer :) Innan jag kom hem så rinde jag till Micke och frågade om mina solglasögon var hemma hos honom, eftersom det var "Family Guy" på tv så fick jag vänta lite innan han skulle leta :P Han ringde upp mig efter en liten stund, dom var hos honom så då svände jag förbi och stannade en liten stund. Micke följde sen med mig hem för han skulle ha lite saker, så hem till mig åkte vi och då var det mat som gällde för min del. Eftersom vi hade haft möte så blev det inget att äta på kvällen, jag hade ätit min lunch ganska sent för att jag visste att det skulle nog bli så att det inte blev någon middag. När Micke åkte hem, runt 10 så gick jag och la mig nästan direkt, först blev det lite tv tittande med Mamma och Syrran. Sen var det bara att sova, har varit uppe lite för sent några kvällar nu och alla sena möten gör att man blir lite trött i skallen. Så idag ska jag försöka att åka hem så tidigt som jag kan, jag åker helt enkelt när jag slutar :)

Ovido - Quiz & Flashcards