Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Kåren

Av Jesper Melin - 31 januari 2008 13:08

Idag var jag igentligen "ledig" från skolan, men idag hade vi tänkt att försöka att plugga System och Reglerteknik. Försökte gjorde vi iallfall fram till lunch, efter lunchen satte vi oss med programmering istället, det gick bättre och var roligare.


Efter pluget skulle jag hem till tjejen som jag träffade i lördags, hon fyllde år idag så jag var bjuden hem till henne, så vid 5 tiden kom hon och plockade upp mig. Hos henne kollade vi på film och åt tårta, sen låg vi mest och snackade. Kände att hon inte riktigt var min typ, så när klockan närmade sig 10 så sa jag att det kanske var dags att röra på sig, skulle upp vid 7 imorgon.
Så jag kommer hem och känner att jag inte vill lägga mig, kåren var ju öppen ikväll och det skulle nog komma mycket folk. Skickade ett sms till Linnea för att se om hon var där, men det kom aldrig fram. Jag kände att jag hade duschat och fixat håret, kunde ju inte bara lägga mig nu heller. Så jag chansar tänkte jag, är det inga där som jag känner så går jag väll hem, inget mer med det. Så fram åkte min ny "pimpade" ovve, sen var det bara att smita iväg med cykeln.
När jag kommer fram till dörren och ska gå in, får jag en tråkig vakt på mig, tydligen så var han inte så glad för att jag inte hade fixat en klisterlapp på kortet som visade att jag skulle gå på vårtermingen, tillslut fick jag väll komma in. Köpte mig en cider och sen gick jag in på dansgolvet för att spana efter folk man känner. Fick syn på Lisa och Per men ingen Linnea, fan tänkte jag, är inte hon här vem ska jag då hänga med! Träffade lite Ltd folk som man hängde med och dansade med, när cidern var slut så jag blev det en sväng till baren. Då fick jag syn på Linnea, härligt tänkte jag och beställde mig en till cider. Tog en stol och smög fram, satte mig brevid och sa väll nått i stil "Hej Linnea". Man såg på henne att hon  blev ganska paff, sen blev man presenterad för alla hennes nollor, som var jäävligt snygga :)
Efter det så flög kvällen framåt, musiken pumpade ur högtalarna och man dansade sig svettig. När vi sen skulle gå hem så hade Linnea tappat bort sin nycklar! Hon blev arg att hon inte hade lämnat sin extranyckel till mig, hon hade kanske tappat den hos Lisa och Per, så hon gick dit medans jag gick hem. Då hör jag från fjärran "JESPER!!", fattar direkt att hon har hittat nycklarna, dom hade på något vis gömt sig i ärmen på jackan. På vägen hem berättade jag hur min kväll hade varit. När jag kom hem var jag jävligt glad att jag hade åkt till kåren, även om man kanske inte lyckades med att "välj en mamma" :)


I must take my farewell
Carried by destiny
Bound to obey

I must take your farewell
Trails of discovery
Lead me an ocean away

 
 
Ingen bild

Sara

6 februari 2008 16:45

tyckte i alla fall att "stampa med Leroy" ägde kvällen =) haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards