Alla inlägg den 27 januari 2008

Av Jesper Melin - 27 januari 2008 23:25

Vaknade några gånger av jag fick sms på morgonen, säkert runt 8 tiden, då var jag säkert på att det var Mickes telefon som lät, men det var tydligen min. Trött som ett as vaknade man vid 10 tiden, Micke skulle få skjuts av Gustav som hade sovit i Mickes lägenhet. Jag hade ingen större lust att gå upp, lite bakis sen igår, mest seg och en svag huvudvärk, tror jag inte hade sovit ordentligt.
Somnade om och vaknade igen efter 1, denna gång mådde jag mycket bättre. Låg kvar en stund i sängen men tillslut klättrade jag ned och åt frukost.

Har igentligen inte gjort något speciellt alls idag, mest suttit och tagit det lugnt. Enda lite störe grejen var att jag tog cykeln och åkte ned till hamnen, det var underbart väder när jag vaknade och det höll i sig hela dagen. Åkte till hamnen och satte mig i solen, fick sol kanske i en halvtimme, sen gömdes solen bakom värmekraftverket. Om det blir samma väder imorgon, så blir det en tur ned imorgon igen efter föreläsningen, det var riktigt skönt att få lite sol i ögonen och ansiktet.

När jag skulle laga kvällsmat bestämde jag mig för att steka snitzel och äta ris, men utan b-sås kan man ju inte vara, så på väg till Ica träffade jag Linnea som precis hade kommit från Dalarna, snackade lite snabbt och bestämde att vi skulle ses hos henne när vi hade hunnit äta.
Som vanligt tycke jag det är skit svårt att steka snitzel, lyckas aldrig få till en fin yta, men övning ger färdighet.
Hos Linnea drack vi en varsin kopp te medans vi snackade om helgen hade varit plus lite allmänt snack.

Har precis kollat på ett Mythbuster avsnitt, det blir en bra avslutning för ikväll, dags att borsta tänderna och krypa ned i sängen, kanske tillochmed vaknar utan klockan imorgon, det vore skönt :)


High above at the edge of the world
We're searching for glory and peace
When the time has come, you will see
Our return to the land of the free!

Ovido - Quiz & Flashcards