Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Jesper Melin - 19 januari 2008 23:25

Ikväll var jag med Mamma och syrran på bio i Sala och såg National Treasure 2. Det var länge sen jag var på bion i Sala. När jag kom dit så träffade jag Nesken med sin tjej, så vi satte oss ned och snackade en stund medans Mamma hämtade ut biljetterna. När hon fick dom så sa jag hejdå till Nesken, men när vi kom in så visade det sig att vi satt på samma rad med 1 stol mellan oss, så hejdå var inte så nödvändigt. Det var massa andra gamla studenter där, Seidel, Sampe, Mimmi, Martin och Nesken förståss, det var säkert några till, eller det var det, men just nu kommer jag inte på namnet.

Filmen startade och satte ribban för tempot direkt, från första sekunden till den sista var det högt tempo och man rycktes med i storyn.
Den var bra, faktiskt riktigt bra, gillar sånna här historiska filmer, mystiken kring det gamla, det är jag svag för. Det blev även upplagt för en 3:a, så förhoppningsvis så kommer det komma en lika spännande 3:a i framtiden.

Av Jesper Melin - 19 januari 2008 23:16

Fick syn på denna lilla bärbara dator för någon vecka sen. Idag har jag suttit och kollat på massa bilder och filmer på youtube. Vad jag snackar om är den lilla EEE PC från Asus.

Jag bara måste ha en sån! Den är så liten och söt, den kommer nog inte heller att kosta allt för mycket. Verkar som att den kommer att komma med en större display, just nu så finns den tydligen med en 7 tums skärm, rykten säger att den kommer att komma med en 10 tums skärm, då blir det kanon om du frågar mig :) Lätt att slänga med sig och ha som surf dator och kanske glo på film med, men först får man börja spara lite pengar så man har råd. Vissa kanske tycker det är onödigt när man endå har en bärbar, men prylbögen vill ha! :D

Ovido - Quiz & Flashcards