Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Jesper Melin - 25 januari 2008 23:13

Plockade upp Samuel lite efter halv 7, hade sagt prick halv men var lite seg när jag åt. På vägen in snackade vi lite om allt möjligt, var ju länge sen man såg honom sist.
Petterson grabbarnas skulle komma vid 8, så för att fördriva tiden satt vi och käkade chips medans vi spelade tvspel. När dom sen dök upp började vi kolla på film, sista var "Superbad" eller som den heter på svenska "Supersugen". Jag skrattade massor, visst det kanske inte är en film för brudar, men för oss grabbar passade den grymt! Man kunde leva in sig i deras situation :D
Innan vi åkte hem spelade vi lite snabbt Call of Duty, sen blev det en bilfärd hem i natten.


I might come with thunder
I might come with rain
The choice's not given
I will master your pain

Av Jesper Melin - 25 januari 2008 16:21

Idag så har jag varit hemma i Möklinta, ska in till Brorsan sen ikväll. För att fördriva tiden här hemma tog jag fram Snes:et och kopplade in. Vi har ett spel som vi aldrig har klarat av, kommer till samma boss varje gång, så nu skulle jag klara av det hade jag tänkt.
Efter en stunds spelande kom jag fram till den förbannade bossen och klarade honom! Nu hade jag lyckats att komma längre i spelet än vad jag någonsin i mitt liv har klarat, hade massa extraliv så det här ska nog gå. Klarar av sista slottet och kommer till slutbossen, den lilla jävlen med blåkappa som man har hatat enda sen man för första gången startade spelet.

Dör direkt, var ju första försöket så man måste ju lära sig vad han kan göra. Andra försöket, dör igen, tredje denna gång lyckas jag klara av honom, han flyger iväg med vingar och man tror att spelet är över, fel! Nu blir han en stor rosa krigselefant, vad ska jag göra nu då! Han börjar studsa o ha sig, tydligen ska golvet paja så elefanten faller ned i elden, men då dör jag. Har några credits kvar så man kan försöka igen, men lyckas aldrig att få fram elefanten igen :( När jag lyckades så flinade han och hoppade runt utan att skjuta mot en, dog varje gång han sköt. Nu blev det Game Over, har absolut ingen lust att försöka igen på ett tag, men någon dag, då ska jag klara av honom!

Spelet jag snackar om är "Super Adventure Island" till Super Nintendo.


Now I'm leaving my worries behind
Feel the freedom of body and mind
I am starting my journey, I'm drifting away with the wind
I go

Ovido - Quiz & Flashcards