Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Full fart

Av Jesper Melin - 29 januari 2008 22:33

Hade planer att gå till Clasan och fixa med muttrar och bultar innan jag skulle till plugget, men det är ju ingen brådska med det så jag stack till skolan till 10.
Det vanliga gänget samlades, idag skulle vi förbereda oss för labben som vi kommer ha imorgon. Tydligen ska vi sitta med Linux och jobba, så för att kunna sitta med våra egna bärbara satt vi och klurade på hur vi skulle göra. Efter ett tag bestämde vi oss för att köra Ubuntu, testade först att köra bara genom med skiva, men jag tyckte det gick ganska segt och sen ska man hela tiden hålla på med den där skivan för att köra, så jag gjorde en ny partition och installerade Ubuntu.

Nu var det dags att börja pilla så saker o ting skulle fungera, det tog sin lilla tid, men när klockan närmade sig 4 tyckte jag att jag hade gjort tillräckligt för dan. Ganska klurigt till en början med Linux, men det kanske släpper :)

Igårkväll när jag skulle sova hade jag funderat på hur jag skulle lösa med mina fotöljer för att förvandla dem till en soffa. Så jag gick direkt till Clasan och kollade efter bultar, men jag hittade inga som passade, så det var bara att vandra hem igen. Kollade en gång till och mätte denna gång, jag hade haft alldeles för långt i huvudet, det fanns nog några som skulle räcka tänkte jag, så jag gick tillbaka.
Nu hade jag bultar,muttrar och brickor för att fästa ihop fotöljerna. Första testet gick bra, märkte då ganska fort att jag måste dra ihop dom på 2 ställen, men utan borr skulle det inte funka. Då kom jag på, Linneas Mamma och Pappa skulle komma över till henne o äta mat, hennes Pappa måste ha en borrmaskin med sig tänkte jag (de skulle sätta upp en lampa).
Väntade på att Micke skulle ringa, skulle med honom till Siba för att kika på en nya dator då hans pajade igår. Vi var först en sväng till sjukhuset, Micke skulle lämna blod.
Hos Siba var datorn slut, men dom skulle få in flera. Nästa stop blev på Ica, äntligen handlade jag lite mat, köpte mest de dyra grejerna, för att kanske spara några kronor.
Tillbaka i hemmet gick jag över till Linnea för att låna borrmaskinen, sen var det bara att sätta igång med byggandet.
Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet! Det enda som jag nog behöver extra är ett stödben för att avlasta bultarna när man sitter långtfram, annars blev det kanon!
När Linneas föräldrar hade åkt bjöd jag över henne för en provsittning i soffan, det funkade skit bra! Höll så fint så :)

Nej, nu ska jag ta och lägga mig, har suttit och inte gjort nått allt för länge nu.


Renegade, Renegade
Committed the ultimate sin
Renegade, Renegade
This time the prowler will win

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards