Alla inlägg under mars 2008

Av Jesper Melin - 6 mars 2008 07:15

När jag vaknade så var jag ovanligt pigg, "oj vilken skillnad det blev att somna 1 timme tidigare" tänkte jag. Tar ner telefonen för att kolla vad klockan är. Då är den död, batteriet glappar ibland och den hade hoppat ur nu, utan batteriet går inte ens alarmet igång.
Jag trodde att klockan var 7, men jag hade sovit till 10 istället. Det var inte så farligt för våran laboration började på eftermiddagen. Stressar mig ned från sängen och slänger ihop lite lunch, hade inte orkat att göra matlåda igår.
Så tillslut kommer jag till skolan, vi skulle labba i reglerteknik så vi läste på oss lite och förberedde oss, fast en del snack det blev också.
Det blev lunch och efter det så blev det laboration. Först så fattade vi inte vad vi skulle göra, men vi blev klara strax efter 5.
Åker hem och lagar mat, var riktigt hungrig.

Ringer till Erik för att snacka lite skit, länge sen man såg honom. Han hade precis klivit av tåget så han kom faktiskt hit istället för att gå hem.
Det var roligt och trevligt att träffa honom, det var länge sen man såg honom som sagt.
Vi var bägge sugna på film och jag hade inte sett Pirates 3, har inte blivit av att se den tidigare. Jag tycker faktiskt att den var bra, hade ingen aning om hur den skulle sluta. Det var länge sen man såg 2:an, det märktes för man var lite lost i början, men det gick över.
Innan filmen är slut så ringer det på dörren, det är Linnea och Sara som kom direkt från Joe Labero på konserthuset. Så efter filmen så satt vi kvar och snackade lite hur showen var, den hade varit bra. Filmen var mycket längre än vad jag trodde, så klockan hade dragit iväg ganska mycket, så vi satt inte så länge innan vi gick och la oss.

I'm a man on a mission
And my deligence won't wait
There are supersonic killers in the sky
Everything you do will analized,
They control every step of your life

Av Jesper Melin - 5 mars 2008 22:47

Idag cyklade jag iväg till skolan lite extra tidigt som vanligt. Satte mig och läste om datalänk skiktet, har lite kvar att läsa där men snart är man igenom ytterligare ett skikt.
När jag sitter där så hör jag en välbekant röst, Linnea och Sara skulle också plugga på morgonen. Vi pratar lite snabbt, fanns nästan inga datorer lediga, men tillslut hittade bägge på en varsin dator.

Föreläsningen började vid 10 och slutade kvart i 12, så en kvar tidigare lunch fick vi, läraren var inte helt frisk i halsen så han orkade inte prata mer. Bara bra för oss, då lyckades vi komma in i matsalen och få sittplats innan den värsta stormen kommer efter 12.

Eftermiddagen bestod av att labba i datasalen. Kom en liten bit på väg, men fortfarande är det långt kvar innan den blir färdig, Tittade på ett av fönsterna i rummet och får se en perfekt avbild av en fågel som hade flygit in i fönstret, såg ganska kul ut :)
Kände i skallen att jag hade varit uppe tidigt, var också hungrid och med en svåg huvudvärk bestämde jag mig för att åka hem och jobba vidare där, skulle endå inte bli mer gjort i skolan än hemma.

Så hem trampar man i det soliga med kalla vädret, eller solen hade börjat gömmas bakom elaka moln, så det blev mest kallt.
Fick bli falukorv och makaroner, måste börja käka ut det jag var och storhandlade i fredags. Åt upp maten, sen blev det att plugga vidare. Det gick ganska bra, men jag fastnade med överföringen, det jag skickar till servern kommer aldrig fram, så jag blev mest trött på det hela.
Hade snackat med Ärret om att ta en fika och snacka lite skit. Så nu på kvällen har jag varit hemma hos honom och snackat om film och datorproblem. Roligt att ha någon extra att kunna gå över till och snacka skit med, nya vänner är bara roligt att få.

Nej, nu är mina ögon alldeles för trötta, bäst att lägga sig nu så man somnar gott ikväll och vaknar utvilad imorgon.

Where will I go now it’s all over
Where will I be now all is said and done
Here comes the time, prepare for justice
Seems like my final journey has begun

Av Jesper Melin - 4 mars 2008 22:28

4 timmar föreläsning, det är en grym start på dagen, med betoning på grym.
Man är lite halv intresserad av det som sägs, skriver ned det mesta för att senare kunna analysera och tolka det man har skrivit ned. Blev lite sent igår så man var ganska trött idag, men man lär sig av sina misstag.
Eftermiddagen bestod av plugga och gitarrspelande. Hade väll tänkt att vara kvar i skolan till 5, men jag hade ingen ork alls vid 3 tiden, så jag tänkte att jag lika gärna kunde åka hem, skulle endå inte bli något nyttigt gjort om jag hade stannat.
Tisdag stavas nästan som torsdag, enligt tradition ska man väll äta pannkakor på just torsdagar, men just idag var jag sugen på det iallfall. Hade grädde kvar sen jag gjorde köttfärssåsen, så det blev ett gäng smaskiga pannkakor till middag.
Pratar med Linnea som undrar om jag har lust att komma över till henne. Var jätte länge sen bara vi sågs och drack te, så jag läste lite av det sista jag hade tänkt att läsa, sen smet jag över.

Innan hade jag gick över hade jag hittat på en gammal serie som gick på tv typ 95, handlade om en dinosauriefamilj, ganska skoj faktiskt.
Som vanligt började vi kvällen med en kopp te och massa prat. Visade Linnea serien jag hade hittat på youtube, sen fastnade vi där några timmar!

Vi försökte komma på alla gamla serier man hade sett som barn. "Småstjärnorna", "Hur gör djur?", "Söndagsöppet", "Det kommer mera", "24 Karat", "100 kilo godis", "Bullen", osv osv, listan blev lång. Blev också en del lyssnande på gamla låtar, tex. Smurfhits.

Berättade att jag faktiskt hade sökt till "Småstjärnorna" med en smurfhits låt, fast det var bra länge sen.


Efter en lång och väldigt trevlig kväll, gick jag från en lägenhet till en annan, var också hemma hos Sara en sväng.


We’re drowning in madness
The heart of the unicorn
Dwelling in sadness, the heart of the unicorn
Is dead


Av Jesper Melin - 3 mars 2008 12:37

Hade planerat att komma upp tidigt och åka iväg till skolan till 8. När jag vaknade så kände jag verkligen att jag inte hade lust att göra det alls. Det är ju endå måndag, en hel vecka att att ta igen massa jobb, så det blev att ligga kvar i sängen en stund till.


Väl i skolan så började plugget som vanligt, fortsatte att skriva det sista på rapporten, ville försöka att skicka iväg det i eftermiddag så man kan bli av med den och börja med programmeringen någongång.
Hade varit duktig och gjort matlåda imorse, hade kvar lite korv så det fick bli korv med makaroner, väldigt enkelt, men väldligt gott.

Eftermiddagen bestod av föreläsning och plugg. Blev klar med rapporten, så den skickades äntligen iväg. När den var skickad så blev jag lite lat, så det blev mest att sitta och spela spel och kolla på filmer på youtube.
Danne i klassen ville se hur 23 kvadratmeter ser ut i verkligenheten, han har planer på att flytta hit till stan i höst. Så vi satt till 5 tiden, sen fick vi gå för att hinna med lägenheten innan tåget gick.
När Danne hade sett lägenheten och gått hemmåt så fastnar jag med gitarren en stund i knäet, får då sms av Linnea som vill ha tillbaks sin sweeper, sprang över med den direkt och fick en liten pratstund och mattips. Det doftade nämnligen väldigt gott när jag kom hem till henne, hon och Sara hade lagat mat tillsammans, bacon med creme fraiche, så det ska jag ta att laga i veckan för att det var så enkelt.
När jag kom hem kunde jag inte riktigt bestämma mig vad jag ville laga, antingen något snabblagat eller något mer "avancerat". Det fick bli köttfärssås med spagetti, en variant som Morsan brukar göra, blev riktigt bra den här gången.

Efter maten så tog jag med mig gitarren och gick över till Sara. Hon köpte keyboard förra veckan och sitter om dagarna och tränar in låtar. Det är skit skoj att spela med tillsammans med någon annan, speciellt piano som låter så fint.
Klockan började närma sig 8 och Linnea kommer över. Vi skulle se på Outsiders och dricka te, skulle handla om "jobbiga" jobb. Det var ett ganska trist avsnitt så vi satt och snackade en del istället.
När avsnittet var över så ville vi göra nått, inte bara gå hem och sitta. Igår spelade vi en match yatzy, så det fick det bli idag igen.
Första omgången knäckte Sara både mig och Linnea ordentligt. Andra omgången och sista så lyckades jag att vinna tackvare en yatzy, lyckades faktiskt att kasta 2 stycken under samma match :)

Skulle upp tidigt imorgon, så efter andra matchen så gick vi och la oss. Hade glömt bort att träna ögonen så det blev en stunds träning på kvällen, var igentligen för trött i ögonen, men jag vill inte slarva med träningen inför testet om 3 veckor.

 
In your sky there is no limit
and masters we have none
heavy metal is the only one

Av Jesper Melin - 2 mars 2008 17:59

Ikväll ska Sara och Linnea komma hit det har varit ganska stökigt här hemma den här veckan. Har blivit länga dagar i skolan, så när man väl har kommit hem så har man ingen ork att stäåda rent eller diska. Men idag så skulle det bli fint här hemma.
Den här helgen har både Sara och Linnea varit borta på EVG, så det har varit ganska tomt här, har gått och saknat efter dom, så jag såg fram emot kvällen.

Så hela eftermiddagen gick åt till att städa, torka, sopa golvet, diska osv. Var en sväng hem till Linnea och lånade hennes Sweeper, då såg hon ganska pigg ut, men jag fick se bilder sen på kvällen som visade motsatsen.
En dryg timme innan Wallander började så knackade det på dörren och Sara och Linnea kliver in.
Vi satt och pratade om hur deras helg hade varit, fick se en del bilder från festandet. Linnea och jag hade kommit på att det var väldigt länge sen vi spelade yatzy, något som vi kunde spela nästan varje gång vi träffades förut. Gick inte så bra för mig, förlorade bägge matcherna, man kan inte alltid ha tur.

Kvällens Wallander avsnitt var "Afrikanen", helt okej avsnitt, dom har bara blivit bättre för varje vecka, så nästa avsnitt ska tydligen vara "Mastermind", den ska vara riktigt bra enkligt Linnea.
Efter en lång kväll med prat och Wallander, gick vi alla och la oss, var nog speciellt skönt för Sara och Linnea som hade festat hela helgen.


Hell is thy home... darkness thy destiny
Where you belong... no need for sympathy
The Antichrist is back again
Disguised as the savior of man

Av Jesper Melin - 1 mars 2008 17:58

Idag har jag inte gjort något speciellt alls. Spelat tvspel, gitarr och lagat mat, alltså en helt vanlig dag då man bara vill slappa och inte göra något speciellt.
Ärret kom över en stund, vi hade tänkt spela lite gitarr men det slutade med att vi satt och snackade skit istället. Han stannade en stund, sen var han tvungen att gå hem för att käka med sin flickvän.

På eftermiddagen hade jag pratat med Micke om att ha fest. John var nämnligen sugen på att komma till stan och festa. Fast det fanns ingen fest, så vi skulle behöva dra igång en. Efter en stunds tänkande kom vi fram till att vi inte var sugna på fest, så vi skippade det.
Istället för att festa så blev det filmkväll hemma hos Micke. Jag var snabbare än vad Micke var att komma hem så jag stod en stund och bankade på dörren och ringde på dörrklockan, kom på att han faktiskt kunde vara borta och handla läsk eller nått sånt, det var just vad han var också.

Skönt ibland att faktiskt kunna sätta sig ned och glo på film istället för att vara ute och festa, slänga bort pengar på inträde och drinkar, blev istället en trevlig och billig kväll.


It`s a strange world
A never ending circle
Oh, such a strange world
A never ending circle

Ovido - Quiz & Flashcards