Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Jesper Melin - 8 mars 2008 08:43

Förra veckan så missade jag tåget när jag skulle till Sala på synundersökning, detta ville jag helst inte uppreta, så jag gick iväg till tåget extra tidigt. Bättre att sitta på tåget och vänta på att det ska åka än att stå hemma i hallen och vänta på att få gå iväg.
När jag nästan är framme i Sala så kommer jag på att Nesken hade flyttat in till en egen lägenhet och Johan skulle plocka upp mig med bil, skulle åka med bilen hem senare. Så jag chansar och drar iväg ett sms till Nesken för att se om han är vaken. Fick svar ganska snabbt att det bara var att komma förbi.
Så när Johan hade plockat upp mig och så åker vi hem till honom och lämnar av honom och jag tar bilen och åker vidare till Nesken. Det är grymt bra att ha GPS, inga problem att hitta hem till honom.
Hittar på den rätta dörren och ringer på, Nesken kommer och öppnar och visar mig sen runt i lägenheten. Den var stor och fin, är van med min lilla, så alla andra lägenheten är som slott för mig.
Vi sätter oss sen i köken, äter mackor, dricker te och snackar skit. Nesken berättar att Avantasia ska komma och spela på Sweden Rock iår, jag blir helt till mig och idén om att åka till Sweden Rock börjar växa i min skalle. Hade försökt att komma dit flera år, men det har alldrig blivit av.
Som avslutning på träffen så sitter vi och lyssnar på Gamma Rays "Majestic" skiva, som vi bägge tycker är en av deras bästa.

Eftersom jag hade bilen kunde jag åka hem när jag ville, hade inte någon direkt tid att passa, men trummorna stod och väntade på mig, så jag åkte så jag var hemma till 11.
Det är bara Syrran som är hemma, Mamma är och jobbar och Pappa är borta och föreläser har jag för mig.
Det första jag gör när jag kommer hem är att spela trummor, länge sen man satt vid dom sist, härligt som vanligt att spela.
När jag hade varit uppe på rummet såg jag att dom hade städat i mina lådar och hittat på "Curse of Monkey Island", älskar det spelet. Det är på engelska så det var ganska svårt att spela när man var mindre, så jag installerade det på bärbara för att se om man kunde knäcka spelet bättre den här gången.
Sen var jag fast, spelade hela eftermiddagen! FIck ta ett uppehåll för strömmen försvann, men med ny säkring kom strömmen tillbaka och man kunde spela vidare.

Senare på kvällen kollade vi på Melodifestivalen, tycker att Nordman var en värdig vinnare, Sibels låt kommer lite i skuggan av Nordmans, men vad gör det :P

Det blev inte speciellt sent för min del, ska upp och jobba imorgon, så en tidig kväll är bara bra att ha för att orka med hela dagen,

No-one can destroy the metal
The metal will strike you down with a vicious blow
We are the vanquished foes of the metal
We tried to win for why we do not know

Ovido - Quiz & Flashcards