Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Jesper Melin - 9 mars 2008 09:02

Kinga ringde i fredags och frågade om jag var sugen på jobba idag, självklart svarade jag, att hoppa in 1 extra dag är bara skönt, lagom skulle man kunna säga.
Fick ta första turden, ramlade nämnligen in 16 personer från Enköpings scoutkår, ett gäng ungdommar och deras ledare. De ville ned till 60 m, så dit fick dom följa med. Många frågor och funderingar, önskar att jag hade haft mer tid med dom, hade mycket kvar att säga. Var lite stressad av alla deras frågor, visste att jag skulle bli lite sen efter att ha visat massa extra grejer. När jag kom upp så hade jag 5 minuter på mig att gå ned igen med en ny grupp. Men hellre så stressar jag än att ta med mig 15 personer på en engelsktalande tur, speciellt nu när det var ett tag sen när man var där sist.
Andra turden var också jätte rolig, fick se dykarna när dom kom upp ur vattnet, det var häfigt.
Sista delen av jobbtiden var jag uppe och stod i receptionen, roligt att träffa alla trevliga människor som kommer in.

Tågen skulle gå 7 över 5, så för att inte behöva stressa allt för mycket packar jag ihop mina grejer lite extra tidgt. Christian skjutsar jag ned till Åkra, sen blev det att åka vidare hem till Johan, hade nämnligen hans bil.
När jag har plockat upp honom åker vi vidare till stationen så han kan får tillbaka sin bil och jag kan ta tåget.
Fick åka med ett nytt tåg, alltså den som har 2 våningar. Fast jag vågade inte gå upp och sättas mig på 1:a klass. Det var "tur" för när vi sen började åka så blev en del nedskickade, så jag satt säker i min stol.
I min lilla vagn så var alla trötta, så helt plötsligt så hör man en röst som säger "Hallå, biljetter tack!". Som vanligt så är konduktörskorna väldigt snygga, det var även denna, hon såg nog att vi alla var trötta, så hon väckte oss alla med en trevlig röst :)

Väl hemma och tillbaka i lägenheten rullade tiden på, hade diskat innan jag åkte i fredags så det var inget jag behövde fixa. Hade lånat Linneaa sweeper, hon råckade tappa ett glas i golvet i torsdags, så nu letade jag efter de sista glasskärvorna, hittade en stor under tvbänken.

Var över en sväng till Ärret och drack te, så när vi sitter där och snackar så ringer Linnea och frågar vart jag håller hus, då stod hon utanför min dörr och knackade, det var dags för söndagste och Wallander. Så jag går hem och hittar Linnea sittandes utanför min dörr, efter en stund så kommer också Sara över.
Vattnet kokas och teerna åker fram som vanligt. Får höra om Linneas helg i Rättvik och annat.
Ikväll så var det Wallander som vanligt på 4:an, "Mastermind" skulle visas. Den var faktiskt riktigt bra! Satt där och undrade hur allt skulle sluta, Linnea som knappt kan kolla på spännande filmer smittade av sin "kan-inte-ha-fötterna-i-backen-känsla" :)

Now listen all you people
This is what I say
Raise my voice in anger
I'm trying to get away
....... from all

Ovido - Quiz & Flashcards