Direktlänk till inlägg 2 mars 2008

Söndagste

Av Jesper Melin - 2 mars 2008 17:59

Ikväll ska Sara och Linnea komma hit det har varit ganska stökigt här hemma den här veckan. Har blivit länga dagar i skolan, så när man väl har kommit hem så har man ingen ork att stäåda rent eller diska. Men idag så skulle det bli fint här hemma.
Den här helgen har både Sara och Linnea varit borta på EVG, så det har varit ganska tomt här, har gått och saknat efter dom, så jag såg fram emot kvällen.

Så hela eftermiddagen gick åt till att städa, torka, sopa golvet, diska osv. Var en sväng hem till Linnea och lånade hennes Sweeper, då såg hon ganska pigg ut, men jag fick se bilder sen på kvällen som visade motsatsen.
En dryg timme innan Wallander började så knackade det på dörren och Sara och Linnea kliver in.
Vi satt och pratade om hur deras helg hade varit, fick se en del bilder från festandet. Linnea och jag hade kommit på att det var väldigt länge sen vi spelade yatzy, något som vi kunde spela nästan varje gång vi träffades förut. Gick inte så bra för mig, förlorade bägge matcherna, man kan inte alltid ha tur.

Kvällens Wallander avsnitt var "Afrikanen", helt okej avsnitt, dom har bara blivit bättre för varje vecka, så nästa avsnitt ska tydligen vara "Mastermind", den ska vara riktigt bra enkligt Linnea.
Efter en lång kväll med prat och Wallander, gick vi alla och la oss, var nog speciellt skönt för Sara och Linnea som hade festat hela helgen.


Hell is thy home... darkness thy destiny
Where you belong... no need for sympathy
The Antichrist is back again
Disguised as the savior of man

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards