Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Härlig partykväll

Av Jesper Melin - 26 januari 2008 23:59

Först hade vi tänkt att vi skulle hitta på nått speciellt på dagen, men det slutade med att vi träffades lite tidigare och skulle äta istället.

Kvällen började då med att jag tog cykeln hem till Micke, han var på ÖB så jag fick ta med hans extranyckel så slapp jag vänta ute i kylan. Tillslut så ramlade hela gänget in, Micke, Gustav, Andreas och John.
Så vi satte oss ned och började snacka medans vi lyssnade på BanditRock, John ville bli av med sina gyllenelockar så Micke rakade honom en sväng. Vi satt nu mest och väntade på att Erik skulle dyka upp så vi kunde gå iväg och äta, han kom runt 5. Undertiden hade vi bestämt att käka på en krog som låg runt hörnet. Istället för pizza blev det en Kebabtallrik, fast man blev så jäkla mätt efter halva så den andra halvan fick ligga kvar.
Nu när vi var mätta så kunde vi börja festa, så cidern åkte fram och kortleken började dela ut klunkar till höger o vänster. Erik lyckades med att vara klumpig denna gång också, rev ned en stor hylla som satt på väggen, Andreas fick en liten kruka i huvudet som knäcktes, jag klarade mig med att få en flaska i knäet. Annars så var festen olycksfri, men jävligt rolig!

Vid 11 tiden bestämde vi oss för att börja röra oss ned mot stan, vi hade då bestämt att det var Konrad som var vårat mål för kvällen. Jag kom billigt undan eftersom jag hade cykeln, de andra tog taxi.
Väl inne på Konrad beställdes det in en cider ganska fort, mest för att hålla något i handen, sen var det dags för att hit the dancefloor så att säga. Kvällen ramlade på ganska fort, träffade en tjej som jag först dansade med, sen tog vi lite dricka o snackade en stund istället. Så de andra såg man inte röken av, mest när dom gled förbi en, annars så var jag med henne hela kvällen. Var en sväng hemma hos mig också, satt o snackade medans hennes skjuts skulle komma.
När jag hade lagt mig för att sova, hade nog sekunder kvar till att somna så ringer Micke och frågar om han kan få sova hos mig, han hade ingen lust att gå hem i natten. Han försökte att pumpa madrassen med min värdelösa cyckelpump, så ganska snabbt erbjöd jag honom att ligga skavfötters med mig, så man fick sällskap endå :)

And I can hear the tales of glory Island
I hear you crying through the rain
I hear the tales of glory island
I don't believe in what they say what they say
On my way!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards