Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Vill du har roligt nu eller sen?

Av Jesper Melin - 22 januari 2008 23:55

Dagen började med, eller dagen, mer natten började med att jag vaknade klockan 4 efter att ha haft svårt att somna igårkväll. En stund låg jag och funderade på om man skulle ta och sova en stund till eller om man skulle försöka att vara vaken. Om jag sommade om och sen vaknde vid 7 som planerat kanske jag skulle vara dötrött, var nämnligen ganska pigg. Jag somnade och vaknade sen vid 5 igen, efter det så låg jag och små slumrade fram till 10 i 7 då jag gick upp.


Frukosten väntade på en, det var ingen imponerade frukost att börja dagen med så jag fick för mig att jag skulle gå till Ica och köpa lite mer, men dom öppnade vid 8 så det var kört. Vid halv 8 kom Jonne över, så det blev te som vanligt.


Vårens första och nya kurs "System och Reglerteknik" var det enda som var på schemat, var orolig över vad jag skulle tycka om läraren, men han verkade ganska bra, får se hur fortsättningen blir.


Eftermiddagen har gått åt till att sy fast de sista märkena som jag satte fast igår hemma hos Linnea då vi pimpade våra ovvar. Vi hade tänkt att fixa med namn, fast färgen skulle tydligen fästas med strykgärn som varken jag eller Linnea hade.


Micke ringde sen och frågade om jag ville med till Media Markt och kolla på en telefon med honom, alltid skoj att vandra runt där så jag följde med. Blev så sugna på att ha massa pengar efter att ha sett alla dyra saker därinne så vi köpte lotter, men vi vann tyvärr inget alls.


När vi var på borta hade Erik ringt så han kom över till mig, kollade först på "Cops" sem Simpsons. Mamma ringde och berättade att Brorsan hade fått pengar från Csn. Vi gick över till Linnea, då jag inte har nått internet än, men inga pengar ännu, räkningarna får vänta.


Det som jag trodde skulle bli en vanlig kväll här hemma, blev en lång och härlig kväll hemma hos Linnea. Vi satt och snackade om massa saker, hur töntigt man tyckte det var med cykelhjälm, vad är fritid, saker som man önskade man hade gjort tidigare i sitt liv, varför man inte säger "Fan va kul vi har ikväll!" när man faktiskt har det och inte flera veckor senare när man kollar på bilderna som man tog.
Kvällen avslutades med att sitta och glo i våra bloggar, för att drömma tillbaka och hylla det paserade, något som vi inte ville, man ska hylla nuet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards