Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Blodpudding med lingonsylt

Av Jesper Melin - 13 mars 2008 10:42

Hade tänkt att åka till plugget 1 timmer tidigare än vanligt, men det var så otroligt skönt att ligga kvar i sängen och snooza. Så jag kom iväg till skolan till 10 endå.
Ska ha lab och projekt i eftermiddag, så vi förbereder oss på morgonen. Läser om vad vi ska göra och räknar tal till KS:en som är nästa vecka. Får se hur det går, beror på hur mycket jobbat det blir innan.
Idag hade jag iallfall med mig bestick så jag inte behövde få en gnällig mattant efter mig.

Projektet gick ganska bra, kom halvvägs skulle jag nog kunna säga, en del frågetecken finns kvar, men en början har vi iallfall.
Sara hade bjudit mig hem till henne på kvällsmat, hon skulle äta blodpudding och visste att jag tycker om det.

Så när plugget är över och jag kommer halv halv 6, går jag direkt över till Sara för att äta, var riktigt hungrig.

Det var länge sen jag åt blodpudding, så det var riktigt gott. Vi tänkte ta en kopp te efteråt, så Sara ringer till Linnea för att kolla med henne om hon vill vara med och fika. En stund senare kommer hon över och vi börjar dricka massa te. Ärret ringer och frågar om jag vill komma över till honom och dricka, men jag hade redan fått i mig 2 koppar hos Sara och en 3:dje hade blivit för mycket, så en annan gång får det bli.

Var trött i skallen efter en lång dag i skolan och än var det inte slut. Tackade för fikat, sen gick jag hem för att fortsätta att jobba. Fast jag kom inte igång, satte istället igång videokameran och kollade på när jag spelar trummor, Sara har velat se när jag spelar så jag bjuder in henne för att kolla.
Vi kollar lite snabbt, sen så fixar vi med massa pianonoter som jag hade fixat till henne, laddar också över lite av min musiksmak på hennes mp3, vissa av låtarna tyckte hon var riktigt bra.
Man kan inte alltid ha roligt, man måste också jobba. Försöker att få min 3-vägshandskakning att fungera, men det sista acket kommer aldrig fram till servern. Försökte en stund, men tillslut fick jag ge upp, var alldeles för trött i skallen för att kunna hitta felet. Nu hade det blivit kväller, så det var dags att börja röra sig mot sängen.

'Cause it's a heavy metal universe
with a heavy metal sound
masters of the thunder
shake you to the ground.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards