Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

Sweden Rock!

Av Jesper Melin - 12 mars 2008 10:18

Inleder morgonen med sorvmorgon, efterom datakommunikationen är slut så hade jag bara presentetionen och lab på eftermiddagen att passa.

Så när jag kommer till skolan så blir det en stunds pluggande innan det blir lunch. Nu har dom fått för sig på Rosenhill att de är bara dom som köper maten som får ta bestick, det har man fått göra tidigare, men nu var det andra bullar.
Försöker att ta kniv och gaffel, men dom har ställt dom framför kassorna så folk inte ska kunna ta endå. Självklart ska jag få en grining mattant efter mig som gnälligt säkert "Det där är bara för dom som köper!", jaha säger jag och går och sätter mig igen. Kom på att jag skulle ha slickat på kniven och gaffeln, hade velat se hennes min. 
Som tur är så får jag ta Mickes kniv, så det blev att äta pannkaka sen igår med kniv, klart att det funkade, men inte lika bra som med gaffel.

Efter maten sätter vi oss i labsalen och börjar jobba vidare, sitter inte speciellt länge, för jag skulle visa spelet kvart över 1. Vid 1 går jag iväg och kopplar upp grejerna för att se att allt funkade som det skulle, drar igång spelen och det funkar som planerat.
En stund senare ramlar Anderas in med eleverna, presenterar kortet lite snabbt och sen visar jag spelet. Hade inte så mycket speciellt att säga, så det kanske blev klart på 10 minuter eller nått sånt.
När presentationen var klar så packade jag ihop mina grejer och satte mig i labsalen igen för att programmera vidare. Runt 4 började det krypa i kroppen, fokusen började försvinna från jobbet och jag bestämde mig för att åka hem istället. var både hunrig och sugen på att göra något annat en stund.

Linnea hade lagat en väldigt väldoftande pastasås för några dagar sen, var själv sugen på att laga det, var nämnligen löjligt enkelt, tärnad bacon och creme fraische. Så jag går över till Linnea och frågar om recept, inte mycket till recept kanske, men lite tips ville jag ha.

Gick sen och handlade direkt, var riktigt hungrig! Lagar sen ihop "Linneas Bacon". Det var riktigt jäkla gott! Enkelt att laga och smackade smaskens, det här blir det flera gånger, det kan jag lova.
Innan jag sätter igång med programmeringen så går jag över till Linnea och visar lite bilder sen jag var och dök igår. 

Mitt i allt jobb kommer jag på att jag inte har redovisat biouppgifterna sen helgen! Hade varit hemma hos Sara när Nettan ringde för att berätta siffrorna, skrev ned det på en lapp och glömde sen lappen.
Rusar över till Sara och träffar på Linnea där, Sara hade bjudit Linnea på mat. Fast lappen den var slängd, vi letade lite snabbt, men lappen var borta.
Går hem och ringer till Nettan, får först inte tag på henne, men tillslut så får jag reda på att det var 13 stycken som var på filmen. Alla andra siffror kan jag få ut från gamla rapporter, men jag mindes inte exakt hur många som hade kommit.


Ärret kommer också över en stund på en fika, vi snackar lite skit, sen lär vi bägge börja plugga, mycket nu när perioden snart är slut.

Neskes idé om att åka till Sweden Rock har vuxit och bara bliit större i min skalle, har i veckan kollat upp med Lennart om tentor och annat, hur jag ska ta mig ned dit osv. Så tillslut bestämde jag mig nu på kvällen för att åka! Det var ganska få biljetter kvar av 4-dagars versionen, så nu slog jag till! Kostade 2 tusen, men det kommer det vara värt, att bara få se Avantasia kommer bli underbart! Ringde hem och berättade för Mamma att jag ska åka iväg på det, så nu har man verkligen nått att se fram emot. Hinner nämligen inte åka på någon annan resa i sommar, så det här blir en perfekt start på sommaren och avslut av vårens studier. 


Resten kvällen sitter jag framför datorn och jobbar, tiden tickar på och klockan är runt halv 1 när jag kommer i säng. Ligger där en stund, sen börjar jag höra några som bråkar. Av nyfikhet klättrar jag ned för stegen och kollar genom fönstret, dom står precis under mitt fönster och bråkar.
Det blev ingen större "fajt", men en del "hot" från bägge hörde man, nån brud var också med och ropade nått i stil "Lägg av Robin!", aja, det blev tyst efter en stund, så då gick jag och la mig igen.


Oh, we're not gonna take it
No, we ain't gonna take it
Oh, we're not gonna take it anymore

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards