Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Kaviarprovning

Av Jesper Melin - 10 mars 2008 09:21

Sista föreläsning i datorkommunikation, ganska synd för den har varit intressant, men samtidigt är det gansks skönt att veta att snart ska man får börja med något nytt.


När vi sitter där i föreläsningssalen kommer Andreas och frågar mig om jag har lust att visa våra spel som vi gjorde för ett gäng gymnasieelever på onsdag. Lovade att jag skulle prova och se om jag kunde får kortet att funka, skulle skicka mejl på kvällen om det funkade eller inte, skulle visa om det funkade lovade jag.


Som vanligt sitter vi och jobbar på förmiddagen, tar lunch och sen går på föreläsning. Satt kvar en stund och programmerade efter föreläsningen.
Skriver det här några dagar efter (fredag) så minnet är ganska svagt. Men det blev inget speciellt gjort på kvällen, eller jo det blev det.

Först så provade jag om kortet fungerade som jag hade tänkt, efter lite trixande fick jag spelet att fungera! Så på onsdag blir det presentation.


Sen på kvällen blev jag och Sara inbjudna till Linnea för avsmakning av "Kalles kaviar med banan". Sara och jag hade köpt en och i smyg lagt in den i Linneas kylskåp när hon var i Rättvik.
Hon hade gjorde det jätte mysigt, tända ljus och hela kitten. Kändes nästan lite religöst eller snarare som att vi var en kult som skulle offra kaviar till kaviargudarna.
Så vi brer oss en varsin knäckebröds macka och smakar samtidigt på kaviaren, faktiskt så var den mycket godare än vad jag trodde! Bananen tog inte alls över så myket som jag trodde, den var len skulle man kunna säga. Trycker i oss några mackor till och kommer framt till att den faktiskt var riktigt god.
Efter kaviarprovningen spelade vi "11 kort", vi har försökt att spela det Linnea och jag förut, men kortlekarna har aldrig varit kompletta, men nu hade vi 2 kompletta kortlekar som funkade skit bra att använda.
Roligt spel, fast det är inget som man sätter sig ned och spelar i några minuter, matcherna blir ganska långa. Kände mig ganska trött efter matchen, ska också upp tidigt imorgon så vi gav oss hemmåt vid halv 11 tiden för att sova.

Eternal glory ride fast to me
pound in my heart for the Algalord kings
Eternal glory spread your wide wings
fly and forever lead my holy steel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards