Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Fint väder

Av Jesper Melin - 7 mars 2008 16:56

På fredagar brukar man nästan vilja stanna hemma och bara slappa, men det är inte bra, för mycket att göra i plugget just nu.
Lagade lite mat på morgonen, sen åkte jag till plugget så jag var där lite före 10. Blev bara jag, Björn och Peter som jobbade. Lite fick man iallfall gjort innan man tog lunch.
Träffade Ärret när jag kom till matsalen, så jag satte mig med hans polare så man fick lite sällskap istället för att sitta helt själv.

Jag stannade inte allt för länge efter att jag hade ätit, det var för fint väder för att plugga, så jag åkte hem istället.
Hemma så blev det inte så mycket gjort alls. Mest sitta stilla och ta det lugnt och spela lite gitarr.


Var över en sväng till Sara, vi drack te och snackade lite om allt möjligt, spelade och sjöng lite gjorde vi också. Micke ringde och undrade om jag ville följa med

och äta mat med honom, Helena och Mike. Absolut, det var länge sen man träffa dom, så jag drack upp mitt te och sen gick jag ned på stand för att träffa dom.

Vi bestämde oss ganska snabbt att det var Pizza vi ville ha, Mike var sugen på 65:an, en liten bit att gå men inte så farligt långt.
Jag tog mig en Vesuvio med bearnaisésås som vanligt. Det var roligt att träffa dom och snacka över lite mat. Blev så mätt på halva så jag frågade om en pizzakartong, tog med mig andra halvan hem, perfekt frukost.

När vi kom tillbaka till stan så gick vi hem till mig en stund, dom andra var sugna på bio medans jag kände att jag ville spara pengarna. Mike blev klippt av Helena, så när dom drog så var lite hår lite överallt, ingen fara, dom hade försökt att få bort det mesta iallfall :)
När dom drog så gick jag över till Sara igen, Linnea har åkt iväg till Rättvik så ikväll blev det bara jag och Sara :P


Fly - Beyond the gates of space and time
Another universe is mine
And I can't wait until tomorrow
Ride - There's a call from deep within
No I won't return again
`Cause I will dive into the black hole

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards