Direktlänk till inlägg 26 juli 2006

Staden Göteborg

Av Jesper Melin - 26 juli 2006 19:52

Idag så skulle vi vara i stan hela dan hade vi tänkt. När vi vaknar upp så är det strålande solsken och jättefint väder ute :) Jag går till vattnet och tar ett nakendopp, skönt att bada av sig när man hade varit på Liseberg hela dan igår. Vi hör en massa rop och skratt så vi går och kollar vad det är som låter. En massa folk hade redan kommit till badplatsen och dom höll på att bada för fullt! Snabbt packade vi alla saker, vi ville också bada innan vi åkte till stan :) På med badbrallorna och ut mot vattnet. Erik och jag blir lite sena, så Micke och Calle springer före oss. Vid badplatsen så fanns det ett jätte högt hopptorn. Calle hade tydligen hoppat i från den högsta nivån direkt utan att känna på om vattnet var varmt/kallt innan, inte skulle jag vara sämre, börjar att klättra upp till högsta nivån på vattentornet. Satan vad det var högt! Det var bara att springa i tänkte jag, sprang allt vad jag hade emot kanten och hoppar. "ÅÅÅ jävlar vad det var högt!!" skriker jag, det var högt. När man hade kommit halvvägs så trodde man att man var vid vattnet, men det var ju en bit kvar! Skit roligt :) Men vi skulle ju till stan så tillslut fick vi gå upp ur vattnet, byta om och sätta oss i bilen. Raka vägen till stan blev det, vi hittade samma P-hus som vi hade stått i igår. Vi började att gå mot "Centrum", det var bara att följa alla skyltar så kom vi tillslut fram. Först gick vi på Avenyn, spanade in en massa saker i butiker som låg vid gatan. Vi letade efter ett stort ställe där dom skulle ha en massa kläder och andra saker, vi kommer ut ur en butik och där har vi det! Nordstan, vi springer in och går i en massa butiker, testar inte så mycket kläder eftersom jag inte behövde nya, men spana går bra :) Runt 5 tiden så lämnar vi Calle, då ska han till sin flickvän och mamma som hade precis kommit till Göteborg, jag Micke och Erik forstätter då våran tur i Gbg. När köpcentret hade stängt gick vi och köpte glass och satte oss i gräset för att njuta av glassen och solstrålarna som vi fick i ansiktet. Vi inser att bilen väntar, börjar gå mot bilen igen, innan vi kommer fram så stannar vi och kollar på när några från "Ghettot" spelar basketball och när ett tjejgäng tränade Volleyball :) På Willy´s köpte vi på oss lite saker som vi skulle äta imorgon, grilkorv och massa vatten, var grymt törstiga. När vi kommer tillbaka vid bilen runt 9 tiden på kvällen, läs då bloggen efter denna, då hade alla våra saker blivit stulna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards