Alla inlägg den 27 juli 2006

Av Jesper Melin - 27 juli 2006 11:06

Hade varit på semester i Göteborg några dagar, skulle åka hem idag igentligen men det blev ändrade planer.Vi hade gått på stan hela dagen, ätit glass, skrattat och provat ett massa kläder, en riktig toppen dag. Calle som var med oss skulle till bilen tidigare och hämta sina saker eftersom han skulle åka med sin familj istället så jag ger han extranycklarna till bilen, tiden för parkeringen skulle gå ut lite tidigt tyckte vi så vi gav honom lite pengar så han skulle kunna fylla på tiden när han skulle till bilen. 21:23 skulle tiden gå ut, så vi var vid bilen runt 21:00 för att vara säkra på att vi inte skulle bli försenade. Med oss så hade vi saker vi skulle äta till frukost, vatten att dricka och lite chips att äta i bilen. Kommer tillbaka till P-huset där våran bil står, kommer närmare bilen och förstår att det är nått som inte stämmer. Det lyser inne i bilen, tänker direkt att Calle måste ha glömt att låsa bilen, men kollar på förarstolen, glassplitter. Vi springer runt till andra sidan och ser att föradörrens ruta är inslagen och att handsfacket är öppet, i ren panik så rotar man igenom handsfacket utan att hitta på kameran och gps:en. "Bagageluckan!" skriker vi och slänger upp bakluckan, helt tomt. "Det är inte sant, det här händer inte oss" tänker jag, men måste inse att alla saker som låg i bilen är borta, alla saker som gick att bära hade blivit stulna. Ringer hem och berättar vad som har hänt och frågar Pappa vad man ska göra, så jag börjar med att göra en polisanmälan, får berätta vad som har hänt, vart det har hänt och vad som är borta. Kameran med alla bilder från semestern, gps:en som guideade oss ner och mina musikeröronproppar. Blev också av med allt annat som låg i väskan, byxor, skor, t-shirts o.s.v När vi har lugnat ner oss lite så bestämmer vi vad vi ska göra, så vi bestämmde att vi måste åka hem, 40 mil. Åker till närmaste Statoilmack och ber om plast som vi kan tejpa igen fönstret med, köpte även lite silvertejp. Försöker att fixa "fönstret" så bra som vi kan, sen var det bara att svänga ut på E20 och börja åka mot Västerås. Fy fan vad det lät illa i bilen, plasten snärtade och man kunde nästan inte snacka pga att det lät så mycket. Micke får ta första passet vid ratten, sen efter någon timmme så fortsätter jag, Erik som sitter brevid mig för att hålla mig vaken lyckas tillverka en öronpropp att ha i vänster öra (har tinnitus), blev bra med inte perfekt. Tillslut så tar jag en av våra kuddar och sätter den mot fönstret, blev mycket bättre, men det lät fortfarande illa. För att hålla oss vakna på natten när vi åkte så sjöng vi en massa låtar och sånglekar. Kommer hem runt halv 5 på morgonen, med mig har jag endast en tshirt och ett liggunderlag, betydligt lättare än vad jag hade med mig ner.Totalt så blev jag nog av med saker för mer än 10 000 kr på resan, en massa saker som jag aldrig kommer att få tillbaka, men det är som det är, inte det bästa avslutningen på en rolig resa.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards