Alla inlägg den 30 september 2006

Av Jesper Melin - 30 september 2006 01:43

På förmiddagen så hade jag Matte, gick bra, inga probblem. Till lunch så åt jag baguette på Kåren med 2 klasskamrater, satt och snackade lite skit och sen så började vi snacka om massa knasiga idéer på labben som vi skulle ha på eftermiddagen. Labben handlade om dioder och OP-förstärkare, gjorde det som man skulle göra, jobbade med en kille som heter Tommy, går fort att jobba med honom för han är ganska smart :)När jag kom hem så åt lite jag pannkaka för att sen åka direkt hem till Micke. Han och Johan hade köpt bas till Mickes golf på dan, han har snackat länge om det, men idag slog han till :)Först så fick vi städa ur lite i garaget för att golfen skulle få plats, men när det var klart var det bara att sätta igång. Micke är inte så van med vad som ska göras så jag fick berätta för honom. Det är roligt att koppla in grejer i bilen tycker jag. Bort med listerna för att kablarna skulle gå någonstans. Allt blev jätte bra, inga kablar synns i bilen, bara lite i skuffen. När slutsteget skulle på plats hade vi svårt att bestämma vart det skulle sitta, men på hatthyllan satt den ju perfekt på! Så fram med saker så att den kunde sitta fast på något och fram med borrmaskinen så vi kunde göra hål för kablarna som skulle till steget. Basen satte vi fast sist när allt var klart. Min bästa installation blev det! Utan tveckan, speciellt för stegets placering. Sen var vi ju tvunga att ta en tur, så jag Micke och Erik som hade kommit det lite senare stack iväg hem till Gustav för att "Showa" lite med basen :) Hemma hos Micke igen åt vi bulle och drack saft. Jag fick en skrattattack och dog nästan, sen fick jag lukta på en massa saker från kylskåpet, vad äckligt vissa saker luktar fast dom borde vara goda :PInnan jag åkte hem så gick vi på en liten promenad i mörkret, snackade ganska mycket om läskiga saker, sånt som får oss att dö av skräck. Vi blev alla hela paranoida och ville springa hem, för vi såg en massa saker och tänkte på läskiga saker som skulle kunna hända oss när vi gick. Skönt att komma till bilen var det, tände alla lampor så det inte skulle sitta någon oväntad i bilen :P Fort gick det hem, så nu sitter jag på rummet med alla lampor tända och ska sova lite. Imorgon ska jag på hemlig resa med jobbet :)

Ovido - Quiz & Flashcards