Alla inlägg den 10 september 2006

Av Jesper Melin - 10 september 2006 15:29

Den gick faktiskt jätte bra min sista tur, den blev på svenska och engelska. Ett amerikansk par var det som var med mig. Förbereddde mig lite med orden innan så jag kom ihåg dom viktigaste orden och termerna. Det roliga var att när jag skulle gå iväg med alla så sa jag "Ja en nedstigning till 60, så om alla som ska dit reser sig upp". Ingen gör det, ser då att Christian och Doris står i receptionen och skrattar så kommer jag ihåg att det är ju till 155 meter vi ska. Så jag skrattar lite och ler, blev lite fel där kan man säga :PEngelskan rullade på ganska bra, problemet var ibland när man först pratade på svenska och sen skulle översätta till engelska, då kunde jag ibland inte hitta på ett ord som var direkt översatt från svenskan, gick bättre när jag tog det på engelska först, så behövde jag inte tänka på vad jag sa sen på svenska.Turen blev lite kanske 10 minuter extra. Hade klarat mig under 1.5 h men jag ville visa dom gästabudssalen, tar några minuter där. När vi kom upp så frågade jag paret om turen var trevlig fast min engelska ibland inte var den bästa. Dom tyckte att det gick bra, jag kunde prata bättre engelska än vad dom kunde prata svenska :) Gav dom sen en nål som dom kunde sätta på våran "Utbölingskarta" så man kan se vart dom kom ifrån.

Av Jesper Melin - 10 september 2006 13:41

Sitter nu på jobbet i receptionen, ganska kul att man kan surfa med kassaapparaten :) Ganska litet tangentbord men det går ju bra att skriva för det när man vet vart tangenterna sitter på den. Det är en liten rackare med pekskärm :)Har varit på 1 tur idag, 155 meter blev det, får se om jag måste ta.... Oj kom några och tittade på sakerna vi säljer, då kan man ju inte skriva. Var var jag jo, jag kanske måste ta en 155 m på Engelska nu kl 3, gillar inte det eftersom jag inte kan alla orden på engelska, är lite nervös inför den, om nu jag måste gå den, ser så ut. Aja, nu måste jobba vidare, kan inte stå och skriva här hela dan :)

Ovido - Quiz & Flashcards