Alla inlägg den 5 september 2006

Av Jesper Melin - 5 september 2006 23:39

Hemmagjort vin är inte gott! Det fick jag lära mig idag. Dagen börjar med att jag är skit trött, vaknar före 6, labben som vi hade idag började 8:15 då måste jag åka va 1 timme inna, men så brukar det inte bli. Var trött i bilen och brevid mig så hade jag en sovande Johan. Vi kom iväg lite försenade redan från start, när jag kom till Sala så fick jag vara snabb för jag skulle hinna med att tanka bilen innan jag fortsatte, 500 kr fattigare körde jag vidare. Kommer till parkeringen 8:10 och ber Johan att fixa med parkeringsbiljetten, springer mot salen där jag ska vara och ser att dom andra inte har kommit in än, så jag kom itid :) När labben var över så hade vi lunch. Jag och ett gäng till gick och åt pizza, det var verkligen gott, men man blir så mätt bara, man får ju ont i magen :) Idag var en av få dagar då vi inte hade en sak att göra bara, det var även matte på eftermiddagen med våran polska lärare, har lite svårt för henne men det tar sig, börjar gilla henne mer efter varje lektion. Runt 4 tiden så började man bli ganska seg i huvudet, som tur var så slutade vi då. På kvällen skulle vi ha vinfest, så jag och Anders gick ner på stan för att köpa oss en fin flaska att ha vinet i för phösarna. Hittade på en på vinboden som vi köpte, kostade 40 kr, kanske en onödig grej men det blev ju fint :) Anders skulle träffa en polare på stan och äta med honom så jag fortsatte mot skolan. Gick direkt till Kåren för att köpa mig en Macka. När jag hade ätit den så gick jag till Länken. Där mötte jag Tommy så vi väntade tillsammans, efter en stund så dök Anders upp igen från stan, det blev mest en massa sittande så vi gick och tog oss en varsin dator och surfade runt en stund. När jag kollade på klockan så hade vi gott om tid, samlingen var halv 7 och hon var kvart i 6, men när jag kollade på klockan på datorn så var hon 18:10, märkte då att min klocka på armen hade stannat, det har losnat en liten bit i som gör så att visarna låser sig. Så vi packade ihop våra grejer och gick till Poolen där vi skulle samlas för att sedan gå iväg mot regulatorn. Vi blev några styckend Daniel kom med våran vin, han hade hjälp oss att fixa det, snäll av honom. Smakade av vinet, som vanligt smakade det skit men var det vinfest så var det. Tillsammans gick vi mot regulatorn, åkte upp till våning 8. Där var det dukat med långbord och tilltugget var vindruvor, kex och ost. När phösarna hade satt sig fick vi också göra det. Hällde upp vinet från dunken, hade några liter att dricka om jag ville. Blää vad det inte var gott, kunde knappt dricka det, Anders drack en hel del men jag fick totalt i mig en ½ mugg, fuskskålade ganska mykcet. Under kvällen så blev det sånger och lite skratt, en väldigt lugn fest med andra ord. Runt 10 tiden så hade vi städat klart och gick mot Kåren där det var discokväll. Jag orkade inte vara kvar, så Johan kom och hämtade mig så åkte vi hem, kröp ner direkt i sängen för att sova, drack vatten innan för det var så gott istället för det äckliga vinet :P

Ovido - Quiz & Flashcards