Direktlänk till inlägg 9 september 2006

Sista N0llesittningen

Av Jesper Melin - 9 september 2006 09:31

När jobbet var slut, och äventyren var klart i stendbotten så bytte jag om, men jag behöll gruvkläderna på mig, tyckte att det var en kul grej och jag skulle säkert få många frågor varför jag hade så konstiga kläder :) Så jag åkte i gruvkläderna kläderna till sittningen. Kommer till poolen, visste att det var där dom skulle ha lite förfest innan dom skulle gå till kåren, där sittingen skulle vara.Där så krökar dom för fullt :) Körde ju bil dit så ingen dricka för mig denna kväll. Får några frågor där i början, men inte så många som jag trodde :P Frågade dom så förklarade jag bara att jag kom direkt från jobbet, "Jobbar som guide vid Sala Silvergruva" ungefär.Klockan närmade sig 7, så dom städade och gjorde det fint, sen gick vi tillsammans till kåren. Som vanligt så sjöng vi Nationalsången innan vi fick sätta oss ner, innan vi fick sätta oss så skulle ju öven phösarna sätta sig först. Sen så rullade det på, spex och sång, jätte roligt :) Till mat blev det oxfilé med potatisgratäng, var smaskigt :) Efter ett tag så bad phösarna oss att ställa oss upp och komma fram med slipsarna, nu var vi inte N0llorna längre, nu blev vi Ettor :) Skönt! Vi hade 2 st supern0llor, men ena blev för full så han stack iväg helt plötsligt och den andra var full han med, ramlade omkring och spillde öl, skrattade en hel del, sen så drack han massa vatten, då blev det bättre. Efter att vi hade lämnat in våra slipsar stack phösarna iväg, för att sen komma tillbaka. Du var dom finklädda, rakat sig och det enda som var kvar sen innan var solbrillorna. Gick inte att känna igen dom, tillslut så presenterade dom sig med deras vanliga namn och tog av sig solbrillorna, nu fick man äntligen se hur dom såg ut i verkligenheten, gick inte att känna igen dom alls :P När dom vara presenterade, så kom dom fram och hälsade på oss alla, var roligt att få se dom verkligen människorna bakom "Phösarväggen". Nu dukade vi av och ställde iordning borden så vi kunde börja festa. Efter det så blev det bara massa mingel och sång, pratade en hel den med exPhösarna, skit trevliga var dom, det hade man inte trott innan. Klockan tickar vidare och ena sången avlöser den andra. Finns en sång som är så rolig att sjunga, där ska man hitta på egna verser som rimmar, ofta ska dom vara snuskiga och det blir bara roligare av det :) Hade klurat på en vers innan, för dom andra har ett stort föråd med verser som dom kan men jag sjöng denna när jag såg att Tux inte kunde hitta någon som ville sjunga, blev klockrent eftersom alla trodde att det var slut på verser, men så sjöng jag "Phösarna dom står på rad, nu kan jag ta den jag vill ha!" Alla skrattade och så sjöng vi vidare. När jag pratade med 2 av Phösarna så berättade dom för mig att dom tyckte att jag kunde sjunga väldigt högt, var jag där så hördes min röst utan problem, trodde det också själv men det var kul att höra dom säga det :) Senare så kom Sidde fram och berättade lite regler om ovverallerna som vi kommer att få, fanns en hel del. Jag och 3 killar till anmälde oss till "Sjöslaget" den här kvällen också, då ska vi ha ovverallerna på oss och festa :) Köpte även märken som jag ska sätta på den. När klockan närmade sig 1 så kände jag att det var dags att åka hem. Vi sjöng en sång och direkt efter den så sa jag "Och med den sången som avslut så tackar jag för mig ikväll", då var det bara att ta i hand och säga hejdå till alla, fast vi skulle träffas igen nästa vecka. Hittade på nästan alla Phösarna så jag kunde tacka dom för 3 jävligt roliga veckor. När jag hade sagt hejdå till nästan alla gick jag till bilen och åkte hem, skönt att lägga sig i sängen var det, men dagen, den var helt underbar! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards