Alla inlägg den 5 maj 2007

Av Jesper Melin - 5 maj 2007 18:56

Jag började dagen med att se klart på "Spirited Away" som jag började se på igår kväll. Den var faktiskt riktigt bra, men lite klurig, man förstår nog mer av storyn om man kan den japanska religionen, då den tar upp mycket om andar och grejer.

Så när jag sen kom upp så tog jag frukost, sen så gick jag ut för att hjälpa Mamma med att klippa ner ett träd som hade blivit klippt. Så det var en massa kvistar som skulle tas bort, de grövre kunde vi använda för att elda så då fick man sortera. Det var ganske enkelt gjort och samtidigt skönt att få vara ute en stund och göra nått vettigt.
När trädet var klart så fortsatte vi med veden som skulle in i vedboden, först trodde Mamma att det kanske skulle gå åt 7 skottkärror, men det blev nog snarare 20 st innan jag hade fått in allt. Man blev lite svettigt, men det är bra att röra på sig, nu när man gör det allt för sällan.

Hemma har vi haft en gammal filmaffischvagn som vi har använt till bion, den har stått på en kärra som vi måste ha. Eftersom brorsan hade varit "hemma", han hade varit borta men skulle hem till oss igen då han hade lånat en bil, passade vi på att åka upp med den till Dogge. Så brorsan fick köra, vi åkte bägge 2 för om den skulle ramla av kunde vi hjälpas åt att få på de igen. Jag ville också upp till Calle en snabbis, men brorsan hade då ingen tid, så vi fick hoppa det och åka hem direkt.

På kvällen så kom Erik över, vi hade inget att göra så vi bestämde oss för att hitta på nått tillsammans, se på film eller nått. Först satt vi och kollade in en massa filmer på nätet, senaste filmen från Pixar, toy story, reels och massa annat. Fast det som vi fastnade mest för var PowerSkips, hoppstyltor som man sätter på fötterna. VI satt och kollade på en massa bilder och kollade upp vad dom kostade, blev väldigt kära i dom :) Men vill man ha dom äkta grejerna så kostar det runt 10 000 kr, det är allt för mycket, så det finns lite billgare för 3 000 kr som vi kollade på. Man får se, kanske så köper man sig ett par om man får lite pengar över :P Kollade också på videos där man lärde sig att göra bakåtvolter, så nu får man se om vi gör det imorgon :)

Det sista vi sen gjorde var att kolla på filmen Smoking Aces, skön action rulle måste jag säga, en hel del pangpang och humor :) När Erik sen åkte hem var hon lite efter 2, innan jag somnade så kollade jag på någon film som gick på 1:an.

Ovido - Quiz & Flashcards