Alla inlägg den 2 maj 2007

Av Jesper Melin - 2 maj 2007 20:38

Vet att jag inte borde vara så seg när jag skriver, men skriver man inte på några dagar så går det så fort och sen så ligger man efter med 1 vecka, då är det lite svårt att komma igång och hinna med alla dagar, får antingen skriva färre och långa texter, eller skriva korta och många, får se hur det blir :)

Idag så har jag mest varit i skolan, kom hem lite senare än vad jag brukar göra för jag var ner på stan en sväng.

Först så hade vi föreläsning på morgonen, det var med programmering, då fick vi lära oss lite binära sökträd, verkar inte allt förs svårt, men hon sa till mig förut att det är bland det svåraste i kursen så man får väll se hur lätt det blir på labben på fredag. Sen fick det bli en lunch med några från klassen, tog en pizza, borde äta nyttigare och motionera mera, men sånt får man göra senare i sommar kanske :P
Efter maten så hade vi labb på schemat, jag och Victor satt och trixade med krocktest, vi gör ett ubåts-spel där man kan skjuta fiskar, vi fick faktiskt det att fungera så det var ett steg framåt. Synd bara att det här var sista labben på ett tag som jag var med på, sticker ju på måndag, men det ska nog gå bra för dom endå, men jag hade gärna varit med och utvecklat spelet. Vi höll sedan på till halv 5, då fick jag ned på stan för att kolla efter en bok som jag ville ha, Vispop i pocket format, såg den på nätet så jag skulle kolla om det fanns i handeln. Fanns inte på Ackademin och inte heller på Bokia, så då blir det internet istället. Smet också in på chlas ohlsoon för att köpa dvd skivor, ska bränna ner lite saker från datorn, mest saker från bärbara. Mötte också syrran på stan, det var väll största anledningn till att jag hade gått ned, hon hade med sig sin klasskompis Elin, dom hade varit och handlat lite kläder eftersom dom hade slutat lite tidigare i skolan så dom kunde ta ett tåg in till stan och sen åka med mig hem.
När jag kom hem så tog jag mat direkt, var ganska hungrig, klockan var då runt 7 och Cops hade precis börjat på 6:an, blev sittandes och såg på det medans jag åt. Tog sen ner bärbara och beställa boken, kostade bara 60 kr så det var inte så mycket att grina över :P
Resten av kvällen har blivit chattande med lite folk, måste också deklarera, sista dagen idag så det måste fixas. Likabra att göra det på engång, hejdå bloggen, eller heippa som man säger på finska :)

Ovido - Quiz & Flashcards