Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Tentavecka och slit

Av Jesper Melin - 3 april 2008 10:17

Nu var det väldigt länge sen jag skrev, varje dag som man inte skriver blir man bara mer och mer sugen på att skriva, man glömmer så fort var man gör om dagarna.
Förra veckan var det tentavecka, då hade jag ingen lust att hålla på med att skriva, det blev inte av, mycket som las åt sidan för att hinna med plugget. Får nog säga att det gick bra, första tentan som skrevs i torsdags gick bra, kan inte tänka mig annat. Fredagstentan är värre, där är det nog 50/50 på att jag klarar mig. Mitt i allt så blev jag sjuk, förkyld med ont hals och hosta. Blev det på fredagmorgon så det blev bara under 1 tenta man var sjuk.
Det har iallfall börjat släppa nu, är på väg upp från sjukheten, vet att man inte ska klaga allt för mycket när man är sjuk, men man är det så sällan att man lätt börjar klaga när man mår dåligt.


Nätterna efter tentorna kunde jag knappt sova, vaknar upp och kan inte greppa vad hjärnan tänker på. Sluter mina ögon och det går i 180 blås med tankarna, vågar knappt blunda för att kunna sova vidare. Tentorna var skrivna men jag kunde inte släppa dom från huvudet, höll på att analysera resultatet i hjärnan undermedvetet. Det har blivit för mycket på sista tiden, sen att man blir sjuk på det hela gör det inte bättre. Blev en lite för kraftig urladdning av batterierna i kroppen, så nu ska dom laddas upp igen. 


Nya kurser har dragit igång, något som jag älskar. Ska bli så skönt att börja med nya grejer och lägga det gamla bakom sig, är inte helt klar med ett projekt och en labb från tidigare kurser, men inga föreläsningar är det iallafall.
Ska nu läsa "Utveckling av digitalasystem" och "Datorarkitektur", har höga förväntningar för bägge kurserna, speciellt utvecklingskursen, det är något som jag skulle kunna tänka mig att jobba inom, så jag vill försöka lära mig så mycket som jag kan inom det området.

Igår hade jag även min nya klass som jag ska vara labbassisten för, jag ska bli "lärare"! :) Ska alltså vara med och hjälpa till i en kurs som jag läste förra året, då vi gjorde vårat spel "Yellow Submarine". Det är årets studenter som ska hålla på med den kursen nu, så nu ska jag vara med och hjälpa till.
Igentligen skulle jag bara ha komma och säga hej till dom och presentera mig, så dom visste vem jag var till nästa vecka. Fast jag fastnade med dom, bollade lite idéer med dom hur dom skulle kunna göra med spelen. Så det blir lön för den dagen också. Ska även bli roligt att lära känna Lennart lite bättre, han håller i vårat program och är också våran lärare i "Utveckling av..." kursen, så det ska bara bli skoj.
Så jag var på jätte bra humör när det var slut, det är bara 2 timmar det gäller i veckan, så det ska bara bli skoj :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jesper Melin - 22 juni 2008 20:57

Nu i sommar så kommer jag att inte bara vara guide, för några månader sen blev jag även klätterinstruktör. Så här har vi mig hängandes i en GriGri, en grej som låser en fast vid linan, men har en broms man kan lätta på för att kunna åka ned för linan...

Av Jesper Melin - 18 juni 2008 21:50

Rätt läskigt är det hur tiden faktistk går frammåt, tiden man har haft är borta, endast ny finns att få.   Så imorgon den 19:e Juni flir jag alltså 21 år, redan nu känner man att man kommer in i stadiet i sitt liv där födelsedagar inte betyder så my...

Av Jesper Melin - 17 juni 2008 18:40

Nu har jag varit jätte kass med att uppdatera, men det är på gång! Just nu hinner jag inte ladda upp bilder och skriva, är på väg ut med BMX:en. Men det som kommer är: Sweden RockFilmmaratonBMXJobbSkola.....    ...

Av Jesper Melin - 16 juni 2008 21:26

Så var dagen kommen, dagen då barndomsminnen från filmer skulle bli uppdaterade. Dagen som skulle bli fylld av pizza, chips, dricka och godis.   Förra veckan bestämde vi oss för att ha en disneymaraton, 16 filmer blev utvalda.   Dumbo BambiPank & Fåg...

Av Jesper Melin - 4 juni 2008 10:04

Brorsan kommer och plockar upp mig innan vi åker mot Sala, han hade varit i skolan och lämnat en tenta. När vi kommer till Sala släpper han av mig vid Hotellet och sen åker han vidare hem till sig, så jag får mig en liten promenad i solen. Iår var de...

Ovido - Quiz & Flashcards