Alla inlägg den 9 juni 2007

Av Jesper Melin - 9 juni 2007 16:31

Nu ikväll så var jag och Micke på Stephen Lynch som spelade på Kina Teatern.

Vi började resan med att åka till Enköping, där vi mötte upp några andra som skulle dit, en av dom var Mike som går i min klass. Dom väntade på McDonalds, så jag slängde i mig en paj lite snabbt, ett tips då är att inte ta för stora bitar, det bränns i munnen :) Efter att ha käkat upp pajen så åkte vi raka vägen hem till Mickes Mormor, vi brukar parkera bilen hos henne så slipper vi hålla på med att parkera inne i stan.
Vi satte oss på pendeltåget som tog oss till Sergelstorg., skrattade och snackade massa skit medans vi åkte. Vi var ju smarta nog att inte kolla upp vart stället som vi skulle till låg, så vi fick fråga lite folk, tillslut så träffade vi några som kunde visade oss rätt. Det var mycket folk utanför så det var utan tvekan rätt ställe vi hade kommit till. Smet in på Max som låg i närheten för vissa behövde pinka lite :)
Klockan närmade sig halv 11 och portarna öppnades så vi kunde gå in och sätta oss, framför där vi satt satt en tjej som hade en skit cool tatuering i nacken, så den satt vi och kollade på en stund.

Tillslut så kom Stephen in på scenen, och det blev ett jävla liv, fy fan vad folk tjoade och hurrade, tur att jag hade med mig mina proppar. Nu kunde showen börja, man satt där och skrattade och sjöng med på vissa låtar, väldigt skoj var det. Minns inte när det hela slutade, men det var nog runt 12 slaget. Nu var det bara en lång resa hem innan man kunde gå och lägga sig i sängen och upp och jobba dagen efter. Det gick ganska fort när vi väl satt i bilen, vi låg på lite extra om man säger så ;) Vi var trötta när vi kom hem, men det var väldigt skoj. Det enda som var synd med själva showen var ju att man kunde allt som han sa, eftersom man har lyssnat på live plattor av honom, men det var kul endå :)

Ovido - Quiz & Flashcards